Logo

Generalforsamlingen 2008

Nedenfor ser du indkaldelsen til generalforsamlingen 2008.

Hent dokumentet i Word-format


Indkaldelse til generalforsamling 2008

 

OBS! OBS! Grundet ændrede afbestillingsregler på Fuglsangcentret er sidste frist for tilmelding allerede den 22. august.

 

Blinde og Svagsynedes Interessegruppe for Erhverv og Uddannelse indkalder hermed til generalforsamling i weekenden 24. – 26. oktober 2008.

 

Generalforsamlingen afholdes på Fuglsangcentret, Søndermarksvej 150, 7000 Fredericia, tlf.nr. 76 20 21 00.

 

Lige som på sidste års generalforsamling starter vi fredag aften med at drøfte interne anliggender og økonomi, mens vi først tager hul på de øvrige punkter lørdag.

 

Traditionen tro, vil vi gerne invitere eksterne gæster lørdag eftermiddag med henblik på information og debat. I år har vi inviteret Michael Wright, der den første februar i år tiltrådte stillingen som leder på Danmarks Blindebibliotek. Vi har  bedt ham fortælle os omsine visioner for DBB og ikke mindst tilbuddene til studie- og erhvervsbrugere.

 

Herefter skal vi sammen forsøge at lægge en plan for foreningens aktiviteter. Der er fortsat uhyre vigtige emner, som har betydning for os alle, og der er derfor brug for, at så mange som muligt møder op og deltager i debatten.

 

Du kan læse flere detaljer om dagsorden, tidspunkter mv. i det vedlagte program.

 

Prisen for at deltage i generalforsamlingen er 400 kr. Beløbet skal indbetales senest den 5. september 2008 på foreningens giro-nummer 819 3738 (til de, der indbetaler via netbank, kan det oplyses, at kortkoden, der skal benyttes ved betaling af girokort  er 01. Betaler du ved en kontooverførsel er registreringsnummeret for vores konto 1551).

 

Ønsker du et girokort tilsendt, skal du bestille det ved tilmeldingen.

 

Du får dine transportudgifter med billigste offentlige transportmiddel refunderet. Der vil blive arrangeret bustransport fra Fredericia Banegård til Fuglsangcentret og tilbage igen. Taxi og kørsel i egen bil refunderes kun efter forudgående aftale med formand Erik Vind Frost Tlf. 88 16 50 87 E-mail og kun med et beløb svarende til udgiften ved transport med billigste offentlige transportmiddel.

 

Under præsentationsrunden fredag aften skal du oplyse, hvor meget dine transportudgifter beløber sig til. Derefter vil du fredag eller lørdag få udleveret en kuvert med dine rejsepenge.

 

Fristen for tilmelding er den  22. august 2008 kl. 12.00. 

Tilmelding skal ske til:

Eller til Heidi Nielsen på tlf. 86 26 04 51.

 

Ved tilmeldingen skal du oplyse navn, CPR-nr. om du har førerhund og hvilket foder den har lyst til at indtage i weekenden, om du har specielle kostønsker, hvem du evt. vil bo på værelse med, om du skal med den fælles bus til og fra banegården og om du vil benytte dig af de forudbestilte pladsbilletter til og fra København.

 

Kender du ikke Fuglsangcentret, så fortæl dette ved tilmeldingen, så vil vi sørge for en rundvisning og lidt mere information om stedet.

 

Vedlagt denne invitation er: Program og  togtider. De øvrige materialer (årsberetning regnskab mv.) offentliggøres på ”Synspunkt” og forsendelseslisten.

 

Bemærk!

Der er ikke vedlagt praktiske oplysninger, da disse er indarbejdet i denne invitation.

 

Vi glæder os til at se rigtig mange af jer.

 

Mange venlige hilsner

bestyrelsen.


Program for Interessegruppens generalforsamling

24. - 26. oktober 2008

 

Fredag den 24. oktober 2008:

 

Kl. 18.15:       Busafgang fra Fredericia Banegård.

 

Kl. 18.30:       Ankomst og indkvartering på Fuglsangcentret.

 

Kl. 19.00:       Middag.

 

Kl. 20.15:       Velkomst ved formand Erik Vind Frost. Derefter en præsentationsrunde, gennemgang af programmet og eventuelle praktiske spørgsmål. Husk, at du under præsentationen skal oplyse, hvor mange penge du skal have i rejserefusion.

 

Kl. 20.45:       Generalforsamlingen åbnes:

1.           Valg af stemmetællere og referenter.

2.           Valg af dirigent.

3.           Fremlæggelse af bestyrelsens beretning til godkendelse. Fredag aften er det kun punktet om foreningens interne anliggender, der behandles.

4.           Fremlæggelse af det reviderede regnskab for 2006 til godkendelse.

5.           Fremlæggelse af en oversigt over det indeværende års økonomi.

 

Kl. 22.30:       Almindelig hygge.

 

 

 

 

 

 

Lørdag den 25. oktober 2008:

 

Kl.  8.00:        Morgenmad.

 

Kl.  9.00:        Generalforsamlingen genoptages:

3.    Fremlæggelse af bestyrelsens beretning fortsat.

Kl. 10.00:       Kaffepause.

 

Kl. 10.15:       Punkt 3 fortsættes.

 

Kl. 11.00:       6.   Debat og afstemning om forslag til general-forsamlingen.

Kl. 12.00:       Frokost.

Kl. 13.30        ” Danmarks Blindebibliotek nu og fremover v/ direktør Michael Wright. Oplæg, spørgsmål og diskussion

Kl. 14.30        Kaffepause.

Kl. 15.00 Emnet fortsat.      

Kl. 15.50 Pause.

Kl. 16.00        Generalforsamlingen genoptages:

                      7.   Debat om det kommende års arbejde, herunder vedtagelse af en handlingsplan på grundlag af oplæg fra bestyrelsen.

Kl. 17.30:       Pause.

 

Kl. 19.00:       Middag.

 

Kl. 21.00:       Hygge.

 

 

Søndag den 26. oktober 2008:

 

Kl.  8.00:        Morgenmad.

 

Kl.  9.00:        Generalforsamlingen genoptages

                      Opsamling fra gårsdagens debat, herefter

8.   Fastsættelse af emner for en eventuel forårskonference i 2009.

9.   Fastsættelse af kontingent for 2009.

10. Fastsættelse af antallet af medlemmer i det kommende års bestyrelse. Bestyrelsen foreslår antallet uændret.

 

Kl. 10.00:       Kaffepause.

 

Kl. 10.15:       11. Valg af bestyrelse:

a.   Valg af formand. Erik Vind Frost genopstiller ikke.

b.    2 ordinære bestyrelsesmedlemmer for 2 år. På valg er  Jesper Fraenkel og Hans Rasmussen.

c.    Valg af suppleanter for 1 år. På valg erBue Vester-Andersen, Jane Nielsen og Heidi Nielsen.

12.                       Valg af 2 revisorer.

På valg er Jørgen Bak og Finn Amby.

13. Valg af bladredaktion.

14. Valg af eksterne repræsentanter.

15. Eventuelt.

Kl. 11.30:       Evaluering af generalforsamlingen.

 

Kl. 12.00:       Frokost.

 

Kl. 13.30:       Bussen afgår til banegården.

 

 


Rejseplan for generalforsamling i Blinde og Svagsynedes Interessegruppe for Erhverv og Uddannelse 24.-26. oktober 2008.

 

Husk at meddele ved tilmeldingen, om du vil deltage i den fælles pladsreservation fra København til Fredericia og retur. Hvis ikke, skal du – i lighed med alle andre – selv sørge for pladsbilletter. Udgifter til pladsbilletter refunderes sammen med de øvrige rejseudgifter.

 

København-Fredericia, fredag 24. oktober 2008:

København, afg. 16.00

Ringsted, afg. 16.37

Odense, afg. 17.31

Fredericia, ank. 18.07

 

Aalborg-Fredericia, fredag 24. oktober 2008:

Ålborg afg. 15.10

Århus, afg. 16.54

Vejle, afg. 17.44

Fredericia, ank. 18.01

 

Esbjerg-Fredericia, fredag 24. oktober 2008:

Esbjerg, afg. 16.48

Kolding, afg. 17.43

Fredericia, ank. 17.59

 

 


Fredericia-København, søndag 26. oktober 2008:

Fredericia, afg. 14.06               

Odense, ank. 14.43

Ringsted, ank. 15.38

København, ank. 16.19

 

Fredericia-Aalborg, søndag 26. oktober 2008:

Fredericia, afg. 14.11

Vejle, ank. 14.25

Århus, ank. 15.15

Aalborg, ank. 16.57

 

Fredericia-Esbjerg, søndag 26. oktober 2008:

Fredericia, afg. 13.58

Kolding, ank. 14.13

Esbjerg, ank. 15.09

 



Henvendelser angående denne hjemmesides indhold og struktur - herunder tilgængelighed for blinde og svagsynede, skal rettes til eller til

Siden er senest opdateret 16/10 2008

Gå til toppen