Nyhedsarkivet
 Påskeferie i supporten :) 22.3.2024
Vi holder påskeferie i supporten den 25.03-02.04.24.

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter.

God påske til alle :)
 Juleferie i supporten :) 8.12.2023
Vi holder juleferie i supporten den 18 - 31.12.2022

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.

God jul til alle :)
 Ekstra opdatering af servere torsdag 26.10.23 24.10.2023

Torsdag 26.10.23 kl. 12.00 vil der være en ekstra opdatering af alle servere.

Vi beklager ulejligheden.

Kl. 12.32 Vi er klar igen:)
 Den gratis Nemhandel-klient ophører pr. 31.10.23 19.9.2023
Mange af jer sender fakturaer til det offentlige gennem Nemhandel, som indtil nu har tilbudt en gratis klient hertil.
Den ophører pr. 31.10.23 iflg. Nemhandel.
Se yderligere info her: https://nemhandel.dk/nemhandel-overgaar-til-edelivery-ophoer-af-nemhandelsklienten-pr-3110-2023

Digisense A/S har til nogle udsendt information om, at de tilbyder en klient med samme funktionalitet – brugen heraf vil være mod betaling kr. 49,- + moms pr. måned. Vi kender ikke yderligere til denne løsning.
https://digisense.helpdocsonline.com/installation-anvender-allerde-nemhandel-referenceklient

Alternativt kan man f.eks. indsende fakturamailen til scannings-service, hvor behandling også er mod betaling:
https://www.stralfors.dk/vores-losninger/selvbetjening/laes-ind-service/

Det er også muligt at benytte fakturablanketten, som er gratis:
https://virk.dk/myndigheder/stat/ERST/selvbetjening/NemHandel_Fakturablanket/

Der findes flere udbydere af løsninger til afsendelse af fakturaer til det offentlige, men der vil ofte være behov for en del tilretning / integration for at igangsætte disse.
 Opdatering af servere torsdag 17.08.23 14.8.2023
Bemærk at der fremover vil være udvidet teknisk opdatering af servere den tredje torsdag hver måned – første gang torsdag 17.08.23 kl. 12.00.

Der vil som altid blive sendt besked til alle aktive brugere før nedlukning.
 Sommerferie i ax-support 8.7.2023
Vi holder sommerferie i supporten - uge 29 -32 / 2023.

Det vil naturligvis være muligt at få assistance fra vores teknikere til driftskritiske spørgsmål.
Øvrige supportspørgsmål vil blive behandlet efter ferien.

Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support, så vender vi tilbage efter ferien

Vi ønsker alle en god sommer :)
 Teknisk opdatering torsdag den 22.06.23 19.6.2023

Torsdag den 22.06.23 vil der i forbindelse med servicearbejde kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.

Vi beklager ulejligheden.

Kl. 12.26 Vi er klar igen:)
 Grundlovsdag 30.5.2023

Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag mandag d. 05. Juni 2023.

 Kristi Himmelfart 15.5.2023
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 19. maj 2023 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
 Påskeferie i supporten :) 27.3.2023
Vi holder påskeferie i supporten den 03-11.04.23.

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter.

God påske til alle :)
 Juleferie i supporten :) 10.12.2022
Vi holder juleferie i supporten den 19-31.12.2022

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.

God jul til alle :)
 Sommerferie i ax-support 8.7.2022
Vi holder sommerferie i supporten - uge 29 -32 / 2022.

Det vil naturligvis være muligt at få assistance fra vores teknikere til driftskritiske spørgsmål.
Øvrige supportspørgsmål vil blive behandlet efter ferien.

Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support, så vender vi tilbage efter ferien

Vi ønsker alle en god sommer :)
 VIGTIGT - Internet Explorer ophører gradvist fra 15.06.2022 1.6.2022
Microsoft har varslet at Internet Explorer gradvist ophører fra 15.06.2022.

Vi anbefaler, at man herefter benytter Google Chrome som browser og ikke Edge fra Microsoft.

Såfremt I ønsker at læse mere herom – så følg dette link:
https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-it-pro-blog/internet-explorer-11-desktop-app-retirement-faq/ba-p/2366549
 Kristi Himmelfart 23.5.2022
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 27. maj 2022 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
 Påskeferie i supporten :) 6.4.2022
Vi holder påskeferie i supporten den 11-22.04.22.

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter

God påske til alle :)
 Teknisk opdatering torsdag den 07.04.22 4.4.2022
Da det er påske i næste uge vil teknisk opdatering finde sted i denne uge - torsdag 07.04.22 kl. 12.
Opdateingen kan vare op til en halv time.
 Juleferie i supporten :) 10.12.2021
Vi holder juleferie i supporten den 21-31.12.2021

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.

God jul til alle :)
 Support i sommerperioden 8.7.2021
I sommerperioden - uge 29 -32 / 2021 vil henvendelser primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.

I uge 29 vil det dog kun være muligt at få assistance til driftskritiske spørgsmål.

Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.

Vi ønsker alle en god sommer :)
 Kristi Himmelfart 10.5.2021
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 14. maj 2021 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
 Tilretning / ny mulighed på bestillingslisten´ 28.4.2021
Der er nu mulighed for at sortere udskriften af bestillingslisten i varegruppeorden

VIGTIGT:

Alle udvælgelser og brugeropsætninger i.f.m. udskriften er nulstillet, så der skal udvælges igen
 Tilretning / ny mulighed på bestillingslisten 23.4.2021
Der bliver nu mulighed for at sortere udskriften af bestillingslisten i varegruppeorden – vi forventer at tilretningen lægges i drift onsdag den 28. april 2021.

VIGTIGT:

Alle udvælgelser og brugeropsætninger i.f.m. udskriften vil blive nulstillet, så gem eller tag et kig / print af din udvælgelse inden onsdag.
 I anledning af påsken... 24.3.2021
Vi har begrænset bemanding i supporten i ugen op til påske - 28-31.03.21.

Henvendelser vil primært blive behandlet mellem kl. 10 og 12.

God påske til alle :)
 Teknisk opdatering torsdag den 25.03.21 23.3.2021
Torsdag den 25.03.21 vil der i forbindelse med servicearbejde kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.

Vi beklager ulejligheden.

-------

Vi er klar igen :)

 Teknisk opdatering af systemet 16.3.2021
Der vil ikke være adgang til systemet

fredag den 19.03.21 kl. 10-12,

da vi skal have opdateret vore servere.

Vi beklager ulejligheden - og lægger besked her på siden, når vi er klar igen.


Så er vi klar igen. :)

Såfremt man har web-shop så benyt kobbrod.nu - købbrød.nu er stadig under opdatering.
 Juleferie i supporten :) 8.12.2020
Vi holder juleferie i supporten den 23-31.12.2020

Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.

Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.

God jul til alle :)

 Bemærk - Nye telefonnumre 18.9.2020
Vi gør opmærksom på at vi har fået nye telefonnumre

Support - 47 37 43 43

Hovednummer - 47 37 43 00
 Support i sommerperioden 19.6.2020
I sommerperioden - uge 26 -33 / 2020 vil henvendelser primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.

I uge 31 vil det dog kun være muligt at få assistance til driftskritiske spørgsmål.

Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.

Vi ønsker alle en god sommer :)
 Grundlovsdag 1.6.2020
Vi gør opmærksom på at vores support er lukket Grundlovsdag fredag d. 05. Juni 2020.
 Kristi Himmelfart 18.5.2020
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket for support fredag den 22. maj 2020 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.

 Ingen adgang Lørdag den 02.05.20 - kl. 13.00 - 18.00 30.4.2020
Lørdag den 02.05.20 fra kl. 13.00 -18.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden og det meget korte varsel.
 Påskeferie i supporten 2.4.2020
Vi holder påskeferie 06.04.20 - 08.04.20, så kun driftskritiske spørgsmål håndteres disse dage - kontakt hotline på 87 10 19 39, som stilles om til teknisk afdeling.

Øvrige henvendelser til hotline og axsupport vil blive behandlet efter påske.

God påske til alle :)


 Begrænset support i julen :) 12.12.2019
Vi har begrænset bemanding i supporten i julen - fra 19.12.2019 til 31.12.2019

Henvendelser vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12 – dog således at kun driftskritiske spørgsmål håndteres mellem jul og nytår.

God jul til alle :)

 Ingen adgang til systemet torsdag den 29.08.19 - kl. 18.30 og op til 3 timer frem 22.8.2019
torsdag den 29.08.19 fra kl. 18.30 og op til 3 timer frem, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden.
 Support i sommerperioden 28.6.2019
I sommerperioden er der begrænset bemanding i supporten - uge 27-33 / 2019.

Henvendelser vil primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.
Henvendelser modtaget efter kl. 12 vil blive behandlet den følgende hverdag.

Alle ønskes en god sommer :)

 Pakkeliste - 3 nye fluebensfelter 27.6.2019
Der bliver i dag lagt 3 nye fluebensfelter på billedet til udskrift af Pakkelisten.

Felterne er kun aktuelle, såfremt I har valgt Summeret layout - og hvis I alligevel oplever at der er flueben i felterne (de 3 nederste) skal de blot fjernes, så er alt, som det plejer at være.
 Grundlovsdag 1.6.2019
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag onsdag d. 05. Juni 2019.
 Kristi Himmelfart 24.5.2019
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 31 maj 2019 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
 I anledning af påsken... 8.4.2019
Vi har begrænset bemanding i supporten i perioden omkring påske - fra 15.04 til 26.04.2019

Henvendelser vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12.

God påske til alle :)
 Support 18.2.2019
Henvendelse til vores support sker
- via kontaktformularen,
- via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.
- ved at ringe og få oprettet en sag.
Forespørgsler behandles i den rækkefølge de kommer ind.

Vi beder om at I oplyser
- hvad man arbejder med – specificer menupunktet
- hvad er det præcise problem – send den præcise infolog/fejlmelding.
- specifik info om bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv.

Husk også at oplyse
- firmanavn og regnskabsnummer
- personnavn
- telefonnummer
- mailadresse
- træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.

 Begrænset support i julen :) 11.12.2018
Vi har begrænset bemanding i supporten i julen - fra 19.12.2018 til 28.12.2018

Henvendelser til hotline vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12 – dog således at kun driftskritiske spørgsmål håndteres mellem jul og nytår.

God jul til alle :)
 Teknisk opdatering torsdag den 18.10.18 17.10.2018
Torsdag den 18.10.18 vil der i forbindelse med den normale serviceopdatering kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.

Vi beklager ulejligheden.

---------

Vi er klar igen :)

---------

 Teknisk opdatering torsdag den 13.09.18 mellem kl. 23 og 24 13.9.2018
På grund af en teknisk opdatering vil der forekomme udfald på forbindelsen imellem kl. 23 og 24 torsdag den 13.09.18.

Vi beklager ulejligheden.
 Teknisk opdatering torsdag den 28.06.18 27.6.2018
Torsdag den 28.06.18 vil der i forbindelse med den normale serviceopdatering kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til 30 minutter.

Vi beklager ulejligheden.

 Support i sommerperioden 21.6.2018
I sommerperioden er der begrænset bemanding i supporten - uge 26-33 / 2018.

AxSupport vil primært besvare henvendelser mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage.

Forespørgsler efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.

Ved forespørgsler: Ring og læg en besked, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.

Alle ønskes en god sommer :)
 Udvidet opdatering torsdag den 07.06.18 1.6.2018
Torsdag den 07.06.18 mellem kl. 12.00 – ca. 13.00, vil der ikke være adgang til PRO2TAL Bager pga. en større opdatering.

Der vil komme besked her, når vi er klar igen.

Vi beklager ulejligheden.

Systemet er klar igen :)
 Grundlovsdag 28.5.2018
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag tirsdag d. 05. Juni 2018.
 Kristi Himmelfart 3.5.2018
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 11 maj 2018 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
 Opdatering af Firewall i nat - Fredag den 23.03.18 - kl. 01.00 - 03.00 22.3.2018
Der vil i nat - Fredag den 23.03.18 kl. 01.00 - 03.00, være en opdatering af vores Firewall, som vil berøre PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL.

Vi beklager ulejligheden.
 I anledning af påsken... 20.3.2018
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i ugen op til påske - fra 26.03.2018 til 28.03.2018.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk, eller læg en besked - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12.

Henvendelser efter kl. 12 behandles den følgende hverdag.

God påske til alle :)
 Bemærk udvidet teknisk opdatering - 08.02.18 - kl. 12 7.2.2018
Bemærk teksten til højre:

Den anden torsdag i lige måneder vil der være udvidet teknisk opdatering, hvilket kan vare op til en halv time

Der vil komme en besked til aktive brugere
 Ingen adgang Fredag den 12.01.18 - kl. 01.00 - 03.00 11.1.2018
Fredag den 12.01.18 fra kl. 01.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden og det meget korte varsel.

 Begrænset support i julen :) 7.12.2017
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i julen - fra 20.12.2017 til 29.12.2017.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen eller hotline - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.

God jul til alle :)
 Begrænset support i efterårsferien uge 42 :) 12.10.2017
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i efterårsferien uge 42 - fra 16.10.2017 til 20.10.2017.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.

Godt efterår til alle :)
 Åbningstider i sommerperioden 26.6.2017
Af hensyn til afvikling af sommerferie i afdelingen er der begrænset åbningstid i supporten i sommerperioden - uge 26-33 / 2017.

AxSupport vil besvare henvendelser mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage, og forespørgsler efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.

Ved forespørgsler: Send en mail til AxSupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support, eller læg en besked til AxSupport.
 Kristi Himmelfart 15.5.2017
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 26 maj 2017 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
 Udvidet serviceopdatering torsdag den 11.05.17 8.5.2017
Torsdag den 11.05.17 vil der været udvidet servicearbejde pga. opdatering af servere kl. 12.00 – ca. 12.30.

Vi beklager ulejligheden.

12.20 - Så er vi klar igen :)
 Ingen adgang Fredag den 21.04.17 - kl. 01.00 - 03.00 12.4.2017
Fredag den 21.04.17 kl. 01.00 - 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.

Vi beklager ulejligheden.

 Begrænset support i påskeugen :) 27.3.2017
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i ugen op til påske - fra 10.04.2017 til 12.04.2017.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12. Henvendelser efter kl. 12 behandles den følgende hverdag.

God påske til alle :)
 Begrænset support i julen :) 6.12.2016
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i julen - fra 22.12.2016 til 30.12.2016.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.

God jul til alle :)
 Ingen adgang Fredag den 18.11.16 - kl. 01.00 - 03.00 - UDSAT 4.11.2016
Fredag den 18.11.16 kl. 01.00 - 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.

Vi beklager ulejligheden.

Opdateringen er udsat - vi vender tilbage med en ny dato på et senere tidspunkt.
 Åbningstider i sommerperioden 1.7.2016
Af hensyn til afvikling af sommerferie i afdelingen er der begrænset åbningstid i supporten i sommerperioden - uge 28-32 / 2016.

Ved henvendelser til AxSupport modtaget mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage, vil I blive kontaktet samme dag. Henvendelser efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.

Ved forespørgsler: Send en mail til AxSupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support, eller få receptionen til at lægge en besked til AxSupport.

Vi ønsker alle en god sommer :)

 Udvidet teknisk opdatering torsdag den 16.06.16 13.6.2016
SÅ KØRER VI IGEN !

Torsdag den 16.06.16 mellem kl. 12.00 – ca. 14.00, vil PRO2TAL Bager være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.

Der vil komme besked her, når vi er klar igen.

Vi beklager ulejligheden.

kl. 13.57 - Opdateringen er desværre ikke afsluttet endnu - vi beklager meget.
Der vil som lovet komme besked her, når systemet er klar igen

kl. 16.20 - Desværre kører opdateringen stadig - hold øje med info på denne side.

kl. 18 SÅ KØRER VI IGEN !
 Kristi Himmelfart 2.5.2016
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 6 maj 2016 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
 Telefonerne lukker kl. 15 dagen før helligdag :) 21.4.2016
Som sædvanlig lukker vi i dag vores telefoner kl. 15 i anledning af St.. Bededag i morgen.

Vi ønsker alle en god St. Bededags ferie
 I anledning af påsken... 17.3.2016
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 23. marts 2016.

Vi ønsker alle en god påske.
 Begrænset support i juleugerne :) 11.12.2015
Der vil være begrænset bemanding og åbningstid i supporten i juleugerne - dvs. uge 52 og 53 / 2015.

Vi kigger i support-mailen mellem kl. 10 og 12 på hverdage, så send en mail til axsupport@proinfo.dk og vi vil kontakte dig eller svare tilbage indenfor det tidsrum.

God jul til alle :)
 Grundlovsdag 28.5.2015
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag fredag d. 05. Juni 2015.
 Support 27.5.2015
Vi vil gerne opfordre til at henvendelse til vores support sker via kontaktformularen eller via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.

For at lette besvarelse af forespørgsler beder vi om at I oplyser
- hvad man arbejder med, det
- hvad er det præcise problem
- bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv.
- den præcise infolog/fejlmelding.

Husk også at oplyse firmanavn og regnskabsnummer, personnavn, telefonnummer, mailadresse og træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.

Man kan også ringe på tlf. 87 10 19 39 – receptionen lægger så en mail – og vi behandler forespørgsler, i den rækkefølge de kommer ind i vores supportmail
 Kristi Himmelfart 8.5.2015
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 15 maj 2015 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
 Optimering af database - ændrede afviklingstider. 10.4.2015
Fremover køres Optimering af databasen hver anden søndag - i lige uger - første gang 19.04.15

Se mere herom i kolonnen til højre.
 Pakkeliste – ny mulighed 12.3.2015
Der er lavet en tilpasning af pakkelisten - så det nu er muligt at vælge summeret layout – dvs. én summeret side pr. leveringskunde.

Denne liste vil vise antal i 3 kolonner – normalordrer og forhåndsordrer, hvor normalordrer er ordrer oprettet indenfor f.eks. 3 dage før leveringsdatoen og forhåndsordrer er oprettet tidligere – samt total.

Antal dage kan vælges under Debitor / Opsætning / Parametre / fanen Opdateringer.

Vær derfor opmærksom på om feltet Summeret layout er udfyldt med flueben.
 Udvidet teknisk opdatering torsdag den 12.03.15 9.3.2015
Torsdag den 12.03.15 mellem kl. 12.00 – ca. 12.45, vil PRO2TAL Bager være lukket for adgang pga. teknisk opdatering af hardware.

Der vil komme besked her, når vi er klar igen.

12.38: Så er vi klar igen :)

 Teknisk Problem 19.2.2015
Vi har i øjeblikket et problem i teknikken som betyder at det ikke er muligt at logge på systemet.

Vores tekniske afdeling arbejder på højtryk for at løse problemet - forventet tid 0,5-1 time.

Vi beklager meget ulejligheden.

Vi er klar igen :)
 Ingen adgang Fredag den 20.02.15 - kl. 01.00 - 03.00 8.2.2015
Fredag den 20.02.15 fra kl. 01.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden.
 Juleferie... 15.12.2014
-holder vi ikke helt - men der vil være begrænset bemanding og åbningstid i supporten i juleugerne - dvs. uge 52 og 01.

Send en mail til axsupport@proinfo.dk og vi vil kontakte dig - primært mellem kl. 10 og 12.
 Varedeklarationer 8.12.2014
Husk at såfremt I har en integreret kasseløsning kan I oprette varedeklarationer i systemet og eksportere dem til kassen.
Kontakt derefter jeres kasseleverandør mht. håndtering på kassen.

Husk også at der kan udskrives vareetiketter med varedeklarationer på A4-ark fra systemet.
 Automatisk oprettelse af nyt regnskabår ? 4.12.2014
Såfremt dit regnskab endnu ikke er tilknyttet automatisk oprettelse af nyt regnskabsår - kan du nå det endnu.
Oprettelse sker primo uge 51, så send en mail til axsupport@proinfo.dk senest uge 50 med angivelse af regnskabsnummer og regnskabsår - så bliver du koblet på automatikken.
 Ingen adgang Fredag den 21.11.14 - kl. 01.00 - 02.00 20.11.2014

Fredag den 21.11.14 fra kl. 01.00 og op til 1 time frem - dvs. til kl. 02.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden og det korte varsel.

 Nyt starttidspunkt for Optimering af database. 16.9.2014
Vores kørsel til optimering af databasen - som afvikles første søndag og tredje torsdag hver måned - starter fremover ved midnat, da vi har konstateret at afviklingen tager så lang tid, at den generer om morgenen.

Dvs. prøv så vidt muligt at afslutte nødvendige kørsler/udskrifter inden midnat.
  Udvidet nedlukning og dermed ingen adgang Torsdag den 04.09.14 - kl. 12.00 - 13.00 2.9.2014
Torsdag den 04.09.14 fra kl. 12.00 og op til 1 time frem - dvs. til kl. 13.00, vil PRO2TAL Bager og PRO2TAL Online være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware på vores database-server

Vi beklager ulejligheden og det korte varsel

Torsdag den 04.09.14 kl. 12.22: Den tekniske opdatering gik heldigvis hurtigere end frygtet, så Bagersystemet er klart til brug igen.
 Support 7.7.2014
Vi behandler forespørgsler, i den rækkefølge de kommer ind i vores supportmail.

Vi opfordrer derfor til at henvendelse sker skriftligt – enten via kontaktformularen eller via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.

Man kan også ringe på tlf. 87 10 19 39 – receptionen lægger så en mail.
For at lette besvarelse af forespørgsler og sikre hurtigt svar, er det vigtigt at anføre flest mulige oplysninger – hvad man arbejder med, det præcise problem – bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv. – eller den præcise infolog/fejlmelding.

Husk også korrekt firmanavn og regnskabsnummer, personnavn, telefonnummer, mailadresse og træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.
 Ingen adgang Fredag den 04.07.14 - kl. 02.00 - 04.00 20.6.2014
Fredag den 04.07.14 fra kl. 02.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 04.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden.
 Torsdag den 12.06.14 - kl. 01.00 - 04.00 - udsat 2.6.2014
Den planlagte udskiftning af hardware er udsat - vi vender tilbage med ny dato.

Torsdag den 12.06.14 fra kl. 01.00 og op til 3 timer frem - dvs. til kl. 04.00, vil PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.

Vi beklager ulejligheden.
 Grundlovsdag 30.5.2014
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag torsdag d. 05. Juni 2014.
 Udvidet serviceopdatering torsdag den 16.01.14 14.1.2014
Torsdag den 16.01.14 mellem kl. 12.00 – 12.30, vil PRO2TAL Bager være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.

Vi er klar igen:)
 Internet-forbindelse 18.11.2013
TDC har meddelt at de har været udsat for hacker angreb. Dette har medført at ProInfo har været nødsaget til at lukke ned for dele af vores Internet forbindelser søndag 17/11-13 fra kl 10:00 til ca. kl 16:00 , hvilket har betydet, at nogle kunder ikke har kunnet logget på, eller tilgå deres servere.

Såfremt at der er problemer med adgang til ProInfo, kontakt da hotline på 87101963
 Åbningstider Grundlovsdag 30.5.2013
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag onsdag d. 05. Juni 2013.
 I anledning af påsken.. 26.3.2013
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 27. marts 2013.

Vi ønsker alle en god påske.


 SUPPORT 1.3.2013
Ved ønske om support, vil vi opfordre til, at der lægges en besked via kontaktformularen eller via en mail til vores support-mail - axsupport@proinfo.dk.
Husk at skrive firmanavn, personnavn, telefonnummer og meget gerne emne og træffetidspunkt. Herefter vil du blive kontaktet af en konsulent.

Det vil stadig være muligt at ringe til 87101939 - men husk at få lagt en besked i omstillingen, hvis der er optaget.
 Hurtigindtastning salgsordre fra kundekartoteket 2.8.2012
Du kan nu også via kundekartoteket anvende Hurtigindtastning af salgsordre.

Du finder det her:

Debitor/Kunder/Knappen Forespørgsel/Punkt Hurtigindtastning af salgsordre.
 Vidste du.. 24.2.2012
Vidste du at det er muligt at udskrive vareetiketter med stregkode.
 Information vedr. kassen NewPos. 17.2.2012
Det er ikke muligt at oprette ekspedienter med samme ekspedient nummer til kassen NewPos.
 Seminar i Randers d. 19.01.12 29.12.2011
"Hvordan øger jeg mit salg i en krisetid ?"

Få svaret ved at deltage i et spændende gratis seminar om nye og effektive salgs- og afsætningsmetoder torsdag formiddag den 19. januar hos PROINFO.

På seminaret, der varer ca. 3 timer, kan direktører, salgs- og marketingchefer og key account managers mv. få deres værkstøjkasse udvidet med nye redskaber inden for CRM-løsninger og pipelinestyring. Viden der vil gøre hverdagen mere effektiv og optimere salgsarbejdet.
Arrangementet afholdes af PROINFO og TheLeadCompany i samarbejde med Randers Erhvervs- & Udviklingsråd.
________________________________________

PROGRAM
08.00 - 08.30 Indregistrering og kaffe

08.30 - 08.40 Velkomst v/PROINFO

08.40 -09.00 Hvorfor CRM? Få styr på dine data og målret dit salgsarbejde v/Mikkel Lynge Nielsen, PROINFO

09.00 - 09.50 Sæt turbo på salg med leads og pipeline management v/Niels Holme, TheLeadCompany

09.50 - 10.00 Pause

10.00 - 10.30 Hvordan kan din virksomhed effektivisere i et ”presset” marked? v/Søren Lundsgaard Jensen, TheLeadCompany

10.30 - 11.00 Gratis online-analyse ”PotentialeRadar” – hvor sætter jeg ind for at høste potentialet i hele min salgskæde? v/Niels Holme, TheLeadCompany

11.00 - 11.30 Afslutning, netværk og sandwich
________________________________________
Tid: Torsdag den 19. januar 2012, kl. 08.00
Sted : Kantinen, PROINFO, Tronholmen 3, 8900 Randers
Tilmelding: kan foretages igennem seniorkonsulent Uffe Færch
Tilmeld dig her med kontaktdata uf@reu.dk
Pris : Gratis


Har du spørgsmål til seminaret er du velkommen til at kontakte Mikkel Lynge Nielsen på 2055 4262 eller mln@proinfo.dk
 Vær ikke bekymret 14.11.2011
Fra d. 1 december 2011 er det obligatorisk for virksomheder, der handler med det offentlige, at sende fakturaer i et nyt format (OIOUBL) samt at overholde transportstandarden OIORASP, der gør det muligt at sende fakturaer sikkerts på internettet. OIOUBL og OIORASP udgør tilsammen NemHandel.

Vi har allerede anvendt dette format i nogen tid - så alt er på plads - og du skal, som PRO2TAL kunde, ikke foretage dig yderligere.
 Tradeshift 5.5.2011
Vi arbejder pt. på en løsning så det bliver muligt at aflevere faktura til Tradeshift.

Vi vender tilbage når løsningen er lagt i drift.

 Ny kollega :-) 14.3.2011
Vi udvider vores supportteam og byder Solvej velkommen.
Vi håber I vil tage godt imod hende..
 Rapport Kassetransaktioner med 2 perioder/ugedagsafgrænsning 28.6.2010
Det er nu muligt at udskrive rapporten Kassetransaktion for 2 perioder samt at afgrænse på ugedag(e).
Bemærk at der ved Hak i feltet "Incl fakturerede linjer" medtages salg fra fakturalinjer hvor leveringsdato ligger indenfor ønsket periode(r).
 Aktive/Inaktive kreditorer 16.12.2009
Nu er der også mulighed for at markere kreditorer som aktive/inaktive – på tilsvarende måde som for debitorer og varer - se tidligere beskrivelse heraf.
 Sti angivelse til NemHandel/e-Faktura og afsendelse af Fakturaer til NemHandel. 4.12.2009
Da vi har konstateret, at stiangivelsen til (e-Fakturamappen Debitor/Opsætning/Parametre/Fanen Opdateringer)
hos nogle af vore kunder er forsvundet/ændret, bedes alle der anvender fakturering til offentlige kunder via NemHandel, kontrollere opsætningen før næste fakturering.

Såfremt du har faktureret efter torsdag d. 3. december 2009 efter kl. 12 bør det endvidere kontrolleres, at fakturaerne er afsendt korrekt i NemHandel.

Det vil ikke være muligt at sende fakturaer til de offentlige kunder via NemHandel før Mandag d. 7. december 2009.

Gensendelse af manglende fakturaer kan ligeledes ske fra mandag via knappen "Send XML" i fakturajournalen (Debitor/Forespørgsler/Journaler/Faktura)
 Prisskilte - nyt modul til PRO2TAL Bager 8.10.2009
Nu har du mulighed for at udskrive prisskilte i PRO2TAL Bager - ring/skriv til supporten for at høre hvordan du kommer igang og hvad det koster.

Vi glæder os til at høre fra dig ..
 Ændring overført vedr. Fakturering af offentlige kunder via NemHandel. 11.6.2009
Ved fakturering af offentlige kunder vil der nu både blive udskrevet en faktura og dannet en fil til NemHandel.

Ønsker du ikke udskrift af faktura kan dette ændres på den enkelte kunde (Debitor/Kunder/Opsætning/Udskriftsstyring). Antal for faktura ændres til 0 og efterfølgende accept ved klik på knappen Ja.
 Bestillingliste - nu med flere kolonner 5.5.2009
Det er nu også muligt at udskrive bestillingslisten med flere kolonner - hvis leverancerne f.eks. skal leveres til flere forskellige afdelinger - eller på foskellige klokkeslet.

Marker feltet: "Skal listen udskrives i kolonnelayout ?" og angiv overskrifter på kolonnerne - der udskrives 7 kolonner.
 Hastighedsforbedring på pakkelisterne 13.3.2009
Pakkeliste kunde/vare og Pakkeliste vare/kunde er nu blevet væsentlig hurtigere at udskrive.

God weekend.
 Prisliste - med mulighed for sammenligning af priser. 5.3.2009
Der findes nu en prisliste hvor man kan vælge op til 6 kombinationer af prisgrupper og datoer.

Vælg menupunktet Debitor / Rapporter / Pris/rabat / Prisliste - sammenlign prisgruppe eller Lager / Rapporter / Pris/Rabat / Prisliste - sammenlign prisgrupper.
 Opdateringer overført idag 8.1.2009
Der er idag overført følgende opdateringer til PRO2TAL Bager:

- IT Gruppen - Ved eksport af varer med prisopdatering mulighed for indtastning af prisdato.

- Advarsel i finanskladden hvis der på samme bilag anvendes forskellige datoer.

- Mulighed for at udskrive tekst på faktura vedr. beregning af rente ved betaling efter forfald.

- Mulighed for at anvende logo som sidehoved og sidefod på faktura, følgeseddel mv.

- Mulighed for at se antal ordrer som er udvalgt ved opdatering af faktura og følgeseddel mv.

- Mulighed for at filtrere på debitorgruppe ved salgsordreoprettelse.

Kontakt evt. supporten for yderligere information.
 Winmail Reader 24.11.2008
Ved fremsendelse af faktura pr. mail som et PDF dokument kan det forekomme at din kunde modtager den vedhæftede faktura som et winmail.dat dokument og derfor ingen mulighed har for at læse den fremsendte faktura. Problemet løses ved at installere et gratis program Winmail Reader. Klik ind på punktet Links og følg vejledningen.
 Sammenligning af priser. 3.11.2008
Under Debitor/Forespørgsel/Prissammenligning er det muligt at sammenligne 2 priser og få vist afvigelsen i procent.

Man kan enten sammenligne 2 forskellige datoer i samme prisgruppe eller 2 forskellige prisgrupper for samme dato.
 Sletning af tomme ordre-hoveder ved sletning af 0-linier. 25.9.2008
Ved sletning af 0-linjer er der nu mulighed for at få ordren slettet efterfølgende, hvis der ikke er nogen linjer tilbage på den (altså hvis alle linjer var 0-linjer).

Dette vælges ved at sætte et flueben i feltet "Slet ordrehoved" ved bestilling af kørslen - menupunktet "Slet 0-linjer" på Daglig-menuen.
 Nye muligheder i forbindelse med oprettelse af ordrer. 15.8.2008
Det er nu muligt at se og evt. rette kundens slutrabat-kode i forbindelse med oprettelse af en ordre. Efter valg af kunde vil feltet Slutrabat fra kundekartoteket blive vist i midten af billedet - og kan evt. overskrives.

Såfremt man opretter en ordre til en kunde fra kundekartoteket (Debitor/Kunder) og knappen Forespørgel/Ordrer vil den valgte kunde automatisk blive foreslået.
 Ændring til fakturaudskrift - blank design 18.7.2008
Det er nu muligt at få flyttet felterne: Ordre, Deres ref., Deres konto, Dato samt Side til højre side af fakturaudskriften.

Valget foretages under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning på fanen Faktura. Sæt hak i feltet Kompakt design Blank
 Prisliste pr. prisgruppe i lagermodul 22.5.2008
Det er nu også muligt at udskrive en prisliste pr. prisgruppe under lagermodulet.

Rapporten finder du her:
Lager / Rapporter / Pris/Rabat / Prisliste for prisgruppe
 Kortvarig nedlukning 15.6.2007
Der har været nogle spærringer i systemet, så alle brugere blev smidt af kl. ca. 03.15. Spærringerne er fjernet, og du er velkommen til at logge på igen.
 Kundenavn på følgeseddel og faktura med større font/skrifttype. 2.5.2007
Det er nu muiligt at vælge fontstørrelse 12 eller 14 til udskrivning af kundens navn og adresse på følgesedler og fakturaer.

Valget foretages under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning på fanerne Følgeseddel og Faktura i feltet "Fontstørrelse på navn og adresse".

Ændringen vil også påvirke en eventuel genudskrift at tidligere dannede formularer.
 Pakkeliste Vare/Kunde med beskrivelse. 24.4.2007
Ved udskrift af Pakkeliste Vare/Kunde er det nu muligt at markere feltet "Beskrivelse fra følgeseddel", hvilket betyder at en eventuel redigeret tekst på ordrelinierne vil fremkomme på udskriften.
 Import fra IT-gruppens kasser / Udskriv timerapport 1.9.2006
Der er tilføjet et nyt felt ”Ekspeditioner” til importprogrammet ”Import fra NewPOS”. Sættes hak i feltet, importeres hver enkelt ekspedition fra kassen for den pågældende dag(e).

Når ekspeditionerne er importeret kan der udskrives timerapport for salget på kasserne med eller uden opdeling pr. ekspedient.

Timerapporten udskrives her i menuen:
ProPos Kasseintegration / Udskrifter / Timerapport

Der ud over kan der forespørges på ekspeditionerne. Følgende oplysninger kan ses i forespørgslen: Kassenr., Salgsdato, Salgstidspunkt, Bonnr./Følgeseddelsnr., Ekspedient, Bon/Kontosalg, Beløb.

Forespørgslen ligger her i menuen:
ProPos Kasseintegration / Forespørgsler / Kasseekspeditioner

Vejledning til udskrivning af timerapporten er klar på nettet i starten af næste uge.


 Nye muligheder på bestillingslisten 28.7.2006
Bestillingslisten kan nu udskrives som en returseddel (sæt hak i feltet Returseddel, når du udskriver listen).

Listen bliver nu som standard sorteret i varegruppeorden, og der er mulighed for at få varegruppen udskrevet som en lille overskrift - det vælger du ved at sætte hak i feltet Varegruppeoverskrift.

Kontakt os, hvis du ikke ønsker listen sorteret i varegruppeorden - eller hvis der i øvrigt er spørgsmål til eller problemer med listen.

Listen kan du finde 3 steder i systemet:
1. Debitor / Kunder / knap Forespørgsel / Bestillingsliste / knap Udskriv
2. Debitor / Forespørgsler / Bestillingsliste / knap Udskriv
3. Debitor / Rapporter / Ekstern / Bestillingsliste
 Benytter du Ax3 til at starte Bagersystemet ?? 8.5.2006
De fleste af vore kunder har nu installeret Axapta Starteren og vi vil derfor ultimo maj fjerne Ax1 og Ax2.

Så er du en af dem der endnu ikke har fået den installeret - så ring til vores support og få oplyst brugerid- og password hertil.

 Vejledninger 2.5.2006
For at lette adgangen til vejledninger i forbindelse med brug af Bagersystemet - er siden, som hidtil har ligget under punktet Vejledninger til venstre på denne side - nu flyttet ind i selve systemet.

Vælg menupunktet Vejledninger på hovedmenuen og gå derfra til siden med vejledninger.
 Mulighed for at tage leveringsdato med ved kopiering af ordre. 6.4.2006
Det er nu muligt, ved at sætte hak i feltet Kopier leveringsdato fra linjer, at kopiere varelinjernes leveringsdato.
Dette gøres i ordrebilledet/knappen funktioner/Kopier fra alt og Funktioner/opret kreditnota.
Dette gælder både i ordrehovedet og på ordrelinjerne.
 Rabat-pct. på faktura 17.3.2006
Det er nu muligt at få vist de linjer, som ikke indgår i slurabat.
Man markerer feltet Marker linjer uden slutrabat under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/Faktura.
Herefter bliver linjer, der ikke indgår i slutrabatten markeret med en * og slutrabatprocenten i bunden tages fra ordrehovedet. Hvis der er linjer uden slutrabat udskrives der så "Der er ikke ydet slutrabat på de med * markerede varer." i bunden af fakturaen.
 Rapporten kontoudtog i kreditormodulet 17.3.2006
Der er nu kommet en akkumuleret saldo ved siden af kolonnen beløb på udskriften.
 Overførsel af ordrer fra ordrekladde 21.2.2006
Det er nu muligt at sammenlægge ordrer i forbindelse med overførsel af ordrer fra ordrekladde.
I forbindelse med sammenlægning af flere ordrer er det også muligt at sammenlægge ens ordrelinjer.
Funktionerne ligger i Daglig/Overførsel af ordrer fra ordrekladde.

Udfyld feltet Ordresammenlægning med en af følgende muligheder:
Ingen: ordrerne lægges over uden sammenlægning (som idag).
Kun faste ordrer: faste ordrer sammenlægges, hvis de har samme værdier i felterne nævnt i bunden af nyheden.
Alle : hvis der findes en en almindelig ordre til samme kunde med samme værdier i felterne nævnt i bunden af nyheden, sammenlægges denne med ordrekladden.

De felter som skal være ens, for at ordrerne sammenlægges, er:
Debitorkonto, overførselsdato(fastordre), leveringsdato(alle), status, ordretype, valuta, kontaktperson, sprog, girokort, leveringsadresse, leveringsmåde, leveringsbetingelser, betalingsbetingelse, prisgruppe, slutrabat og til sidst feltet Udelad følgeseddel.

Udfyld feltet Varesammenlægning hvis man vil have ens ordrelinjer lagt sammen.
 Sortering af følgesedler og fakturaer 10.2.2006
Følgesedler og fakturaer bliver nu udskrevet i kundenummer-orden.

 Nye muligheder ved dannelse og udskrift af bestillingsliste. 12.1.2006
Der er nu mulighed for dannelse af bestillingsliste ud fra en anden kundes bestillingsliste eller ud fra varekartoteket foruden ud fra kundens fakturalinier.

Endvidere er der nu mulighed for at tilføje et antal blanke linier på udskriften, så kunden kan tilføje ekstra varer til bestilling.

Listen kan dannes og udskrives under Kunder/Forespørgsel/Bestillingsliste på Debitormenuen eller ses og udskrives under Varer/Forespørgsler på Lagermenuen.

Der kan forespørges på oprettede linier under Forespørgsler/Bestillingsliste på Debitormenuen, og udskrift for flere kunder kan foretages under Rapporter/Ekstern/Bestillingsliste begge på Debitormenuen.
 Manuel indtastning af bilagsnummer i finanskladderne ? 12.1.2006
Såfremt du benytter manuel indtastning af bilagsnummer i finanskladderne, er der nu mulighed for at ændre opsætningen, så "næste nummer" foreslåes på næste linie, når et bilag er i balance.

Ring såfremt du ønsker hjælp til opsætning heraf.
 Faktura (fortrykt og fineprint) 2.12.2005
Det er nu muligt at vælge/fravælge udskrivning af bank og SE-nummer på fortrykt og fineprint.
Dette gøres under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/faktura i punktet Undlad udskrivning.

Kunder der bruger Fineprint har fået sat flueben i undlad udskrivning af SE-nummer og Bank.
Hvis man ønsker at disse felter skal med på fakturaen, skal man ind og fjerne fluebenene.
 Nem og hurtig søgning i salgsordrebilledet 24.11.2005
Det er nu nemt og hurtigt at søge ordrer frem på en given kunde og/eller på en given leveringsdato. Til formålet er oprettet 3 nye søgekriterier for oven på salgsordrebilledet. Husk at anvende *`er når du søger ordrer via kundenavnet. Eks.: *hansen*.

VIGTIGT !!! - Vi skal gøre opmærksom på at vi, i forbindelse med denne ændring, har været nødt til at slette jeres brugeropsætning på salgsordrebilledet. Klik som det første, når du kommer ind i billedet, på knappen "Avanceret"
 Udskrivning af Debitorrekvisitionsnummer 18.11.2005
Man skal nu under Debitor/Opsætning/Formularer/Faktura sætte hak i Debitorrekvisition for at feltet kommer med ud på fakturaen.
Dette gælder også selvom man har et EAN-nummer på fakturaen.
 Bestillingsliste 30.9.2005
Der er nu mulighed for at danne og udskrive en bestillingsliste til kunderne.

Listen kan findes under menupunktet Debitor/Bestillingsliste eller under Debitor/Kunder/knappen Forespørgsler/Bestillingsliste, såfremt det drejer sig om en specifik kunde.

Knappen "Dan bestillingsliste" kan opdatere bestillingslisten med varer som kunden er blevet faktureret for i et valgt datointerval, eller man kan manuelt indtaste de varer man ønsker på listen.

Listen kan efterfølgende udskrives og udleveres til kunden til brug for bestilling pr. fax eller lignende.
 Girokort på kreditnota. 19.8.2005
Der udskrives ikke længere girokort på kreditnota.
 Tilføjelse af faktureringsfrekvens på debitorparametre 19.8.2005
Det er nu muligt at lægge en faktureringsfrekvens ind på Debitor/Opsætning/parametre under gruppen standardværdier. Denne vil så blive foreslået ved oprettelse af ny debitor.
 Kontoudtog Debitorer 2.8.2005
Der kan nu udskrives et kontoudtog til en kunde direkte fra kundekartoteket.

Gå ind i Debitor/Kunder og marker den kunde, hvortil der ønskes et kontoudtog. Tryk på knappen Forespørgsler og vælg Debitorkontoudtog.
 Faste ordrelinier pr. vare. 8.7.2005
Ny forespørgsel på varekartoteket: Faste ordrer - linjer viser alle steder hvor en vare indgår i en fast ordre.

Her er endvidere mulighed for at opdatere teksten på varelinjen med teksten fra varekartoteket.

Benyt Lager/Varer/knappen Forespørgsler/Faste ordrer - linjer
 Genudskrivning af fakturaer 7.7.2005
Genudskrives flere fakturaer på én gang fra journalen, udskrives/vises de på skærmen i én rapport.

Det samme gælder for genudskrivning fra de øvrige salgsjournaler.
 Momsretning tilføjet finanskladde 10.6.2005
Momsretningen er tilføjet finanskladden - er placeret under momskoden.

 Ny oversigt over faste ordrer pr. kunde 13.5.2005
Der er nu mulighed for, at udskrive en samlet oversigt over faste ordrer pr. kunde.

Denne oversigt kan evt. benyttes til at udlevere til kunden.

Oversigten kan udskrives under Debitor/Rapporter/Ekstern/Faste ordrer pr. kunde/ugelayout.
 Ny adgangsmåde til Bagersystemet 7.4.2005
Vær opmærksom på, at der fra i dag er en ny adgangsmåde til Bagersystemet.

Vi har i mandags sendt et brev til jer, som beskriver den nye adgangsmåde.

I er velkomne til at ringe, hvis det giver problemer.


 Udskrivning af infolog 16.12.2004
Det er nu muligt af udskrive infologen ved klik på printerikon.
 Nyt kalender- og/eller regnskabsår ? 10.12.2004

Husk at oprette nye perioder i forbindelse med skift af regnskabsår, for at undgå problemer 1. januar.

Vi anbefaler, at I læser vejledningen om Årsskifte - se vejledninger vers. 3.0 til venstre herfor.
 Sammentælling af antal til levering på en ordre 8.12.2004

På salgsordrebilledet er det nu muligt, at se det samlede antal, der skal leveres på den aktuelle salgsordre.

Summen vises i et nyt felt i nederste højre hjørne af billedet.

 Pakkeliste - ny mulighed 22.10.2004
Pakkelisten kan nu udskrives i 2 udgaver - Kunde/Vare og Vare/Kunde.

På Kunde/Vare-udgaven vises kunderne nedad papiret og varerne henad (som tidligere), og på Vare/Kunde er det omvendt - varerne nedad og kunderne henad. Begge udgaver af listen ligger på Dagligt-menuen.

Som noget nyt kan `stregen` mellem de enkelte linjer vælges til eller fra ved bestilling af listen.
 Finanskontoudtog - ingen effekt ved valg af feltet primoposter 21.9.2004
Der er konstateret en manglende effekt ved hak i feltet primoposter ved bestilling af rapporten finanskontoudtog. Det er nu rettet, så det fremover har betydning om der er sat hak i feltet primoposter eller ikke.
 Mulighed for ordreoprindelse på ordrer fra kassen 22.7.2004
Der er nu mulighed for at få sat en ordreoprindelse på ordrer, der kommer fra kassen.

Sådan gør du:
1. Under Debitor / Opsætning / Ordre / Ordreoprindelse oprettes en ordreoprindelse (f.eks Kasse).
2. Under ProPos Kasseintegration / Opsætning / Parametre / felt Ordreoprindelse vælges den nyoprettede ordreoprindelse

Ordrer fra kassen vil så blive `stemplet` med denne ordreoprindelse (ses på faneblad Opsætning på ordrehovedet)
 Gentagelse af bogføringsdato i finanskladde (ver. 3.0) 28.6.2004
I finanskladden bliver bogføringsdatoen fremover kopieret fra linjen ovenover - tidligere blav altid foreslået dags dato. På første linje i en ny kladde foreslås dog stadig dags dato.

HUSK at køre menupunktet Opfrisk efter programændringer på menuen Dagligt for at få fat i den nye udgave.
 Produktionsliste - ver. 3.0 17.6.2004
Standardværdierne, undtagen feltet produktionsdato, på produktionslisten er nulstillet. Dette medfører at næste gang man er inde på rapporten, skal man indtaste værdierne. Herefter vil valgene blive husket.
 Mulighed for stiplet linje på følgeseddel (ver. 3.0) 18.5.2004
Der er nu mulighed for at sætte f.eks. en stiplet linje mellem varenavnet og bestilt antal på følgesedlen - desuden mulighed for at udskrive en stiplet linje mellem de enkelte varelinjer.

Sådan gør du:
Under Debitor / Opsætning / Formularer / Formularopsætning / faneblad Følgeseddel udfyldes næstnederste felt med det ønskede tegn (f.eks. . . . . . . . . . . eller _ _ _ _ _ _ _ _). Prøv dig lidt frem med, hvormange tegn du ønsker at bruge.

Samme sted kan du sætte et `hak` i feltet Stiplet linje for at få en stiplet linje mellem hver varelinje på følgesedlen.

Husk at køre menupunktet Opfrisk efter programtilretninger på menuen Dagligt for at få fat i den nye version.
 Masseudskrift af ordrekladde (ver. 3.0) 17.5.2004
I version 3.0 er det nu muligt at udskrive ordrekladde for flere ordrer ad gangen. Ordrekladden kan selvfølgelig stadig udskrives direkte fra ordrebilledet også.

Sådan gør du:
Vælg Debitor / Rapporter / Ekstern / Ordre / Ordrekladde. På knappen Udvælg vælges herefter, hvilke ordrer der skal udskrives.

Husk at køre menupunktet Opfrisk efter programtilretninger på menuen Dagligt
 Ocr linje på fakturaudskriften 16.2.2004
Der er nu mulighed for at udskrive ocr linjen i bunden af fakturaen. Dette som erstatning for udskrivning af hele indbetalingskortet. Kontakt os venligst for yderligere information.
 Blank momsgruppe 23.12.2003
Det har vist sig, at nogle brugere af Bagersystemet ikke har fået sat momsgruppe på nyoprettede kunder, hvilket bevirker, at der ikke trækkes moms på ordrer til de pågældende kunder.

Vi har derfor checket samtlige kunder hos alle brugere af Bagersystemet, og kontaktet de brugere, der havde kunder med blank momsgruppe. Så hvis du ikke er blevet kontaktet, var der momsgruppe på alle dine kunder.

Desuden er det nu ikke længere muligt at oprette en kunde med blank momsgruppe.
 Udskrift af ordre 4.12.2003
Det er nu muligt at udskrive en ordrekladde, hvor også linjer med 0 i antal kommer med.

Sådan gør du:
På ordrebilledet (øverste del) klikkes på knappen Kladde. Ordrekladden vises herefter på skærmen og kan udskrives via printer-ikonet i øverste venstre hjørne.

Husk at køre menupunktet Opfrisk efter programændringer på menuen Dagligt for at få fat i den nye udgave.
 Nye vejledninger 24.10.2003
Der er kommet en del nye vejledninger til Bagersystemet.

Se dem på denne side ved at klikke på Vejledninger i venstre del af billedet.
 Ny supporter på Bagersystemet hos ProInfo 17.9.2003
Fra midten af september vil Jeanette Borresen deltage i support af Bagersystemet.

Jeanette har været ansat hos ProInfo i mere end 2 år og har hidtil udelukkende arbejdet med vores Main Frame systemer. Men i løbet af sommeren er hun begyndt også at arbejde med Bagersystemet og føler sig nu klar til at begynde at hjælpe brugerne her.
 Ændring af vejledende pris på salgsordrelinien 7.8.2003
Der er nu mulighed for at ændre den vejledende salgspris (som kan udskrives på følgesedlen) på salgsordrelinien (faneblad Pris/Rabat) på den enkelte salgsordre. Såfremt der ændres på den vejledende salgspris i ordrekladder, vil det dog stadig være salgsprisen fra den vejledende prisgruppe som overføres til salgsordren.
 Vejledende salgspris på prislisten 7.7.2003
Der er nu mulighed for at udskrive både kundens pris og jeres vejledende udsalgspris på kundeprislisten ved at sætte `hak` i feltet `Vejl. pris`, når prislisten udskrives.

Yderligere oplysninger om, hvordan prislisten udskrives, finder du ved at klikke på Vejledninger til venstre i billedet og derefter på kundeprisliste.

For at få fat i denne nye udgave, er det nødvendigt at køre menupunktet Opfriskning efter programændringer under menuen Dagligt.
 Brug af notat 3.6.2003
Der er nu åbnet mulighed for at knytte notater til stamdata og ordrer i bagersystemet.

Se hvordan ved at klikke på Vejledninger i venstre side af billedet og derefter på vejledningen Brug af notat under Diverse.

Har du spørgsmål til brugen af notater, er du velkommen til at ringe.
 Opdatering af Bagersystemet 22.5.2003
Kl. 10.50: Bagersystemet lukkes ca. 10 min.

Kl. 10.55: Bagersystemet er klar igen - den kortvarige lukning skyldtes opdatering af integration til IT-Gruppens kasseterminalløsning. Vi beklager evt. besvær for jer. Husk at køre `Slet AOD_cache` samt `Slet Dictionary-cache` under menuen Daglig.
 Visning af varenavn på samhandelspriser 25.4.2003
På billedet med samhandelspriser vises nu vare- eller kundenavn. Husk at slette AOD-cache (menupunkt Dagligt) for at få fat i den nye version af billedet.
 Nyheds arkiv 16.4.2003
I venstre side af skærmen er der nu et nyt punkt (Nyhedsarkiv), hvor I kan se `gamle` nyheder - altså meddelelser, der tidligere har været vist på dette sted.