Mit  navn er Boie , jeg er en moden herre og har 3 omsiggribende hobbyer, den ene er rep. og salg af computere, som har haft min interesse siden 1977, det var før Harddiske, DOS og floppydrev var på markedet, så skulle du have et computer-problem, så tøv ikke med at give mig en mail og den anden er selvfølgelig motorcykler som jeg har kørt på i mange år, den 3 die er gamle postkort og foto af forretninger og arbejdsmiljøer og specielt er jeg glad for transportmidler deriblandt motocykler, så har du sådan nogle må du gerne sende mig en mail,
 
 Min første motorcykel var en NSU Consul 500 ccm fra 1953 til 300 kr. - kørende, den næste var en Indian Big Chief 1200 ccm fra 1947, som jeg gav den formidable sum af 900 kr. for men så var den også kørende, en af mine venner fra den gamle Harley-klub har den i dag, men har svært ved at køre ordentligt på den, han tror engang imellem, det er en racer (så -- Gregers, der fik du den) nej- spøg til side han er god ved den gamle dame, siden hen har jeg kørt på et hav af englændere såsom, Triumph, AJS, Matchless, Norton og sågar en nimbus, den første Harley købte jeg 1 1977, det var en WLC fra 1942 som jeg gav 3.500 for kørende, den malede jeg og renoverede, 2 år efter solgte jeg den for 32.000, det var det rigtige tidspunkt at sælge den, da priserne var på vej op.

Senere købte jeg flere Harlyer, jeg har vel haft en 10-15 stk. deriblandt flere FLH'er en af dem lavede om til en fulldresser (pølsevogn), i firserne, havde jeg også en  choppet pan-shovel (stel panhead 1951 og motor shovel 1977) efter en tid begyndte jeg at brænde for de gamle maskiner og købte mig en Harley Flying Twin 750 ccm fra 1932 med original sidevogn (Golding) samtidig søgte jeg en 1200 ccm Harley, men de var svære at få fat i, men til sidst lykkedes det mig. I 1980 blev jeg medlem af den gamle Harley klub HDK af 1930  og HDCDK Harley Davidson Club Danmark og et par år efter blev jeg medlem af DVM (Dansks Veteran Motorcykelklub) 

Harleyen er solgt.


I øjeblikket har jeg en 1200 ccm Harley Davidson Model VC fra 1931 og når der i 1931 kun er lavet 426 på verdensplan kan man nok forestille sig, at det ikke er en, man bare kan få fat i sådan uden videre, jo-- hvis man vil betale prisen så kan jo alt købes men alle vil jo købe så billigt og sælge så dyrt som muligt, sådan er jeg også skruet sammen , men er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i en tidstypisk eller allerhelst en Golding sidevogn el. stel så giv mig en mail, for den sidevogn jeg har nu, passer ikke rigtig tidsmæssigt.

Her er et link til min gamle Harley, en video på youtube hvor man kan se og høre min gamle maskine inden den blev solgt, den har næsten været hele Europa rundt gennem de over 20 år som jeg havde den, , det gjorde mig ondt at der ikke var nogen I danmark der ville købe den, ja de ville gerne bytte med en ældre kone af en ubestemt årgang el. andet som i de fleste tilfælde var udefinerbar men -- penge -nej det ville man sku ikke, ja presse prisen ville man gerne men internationalt viste jeg godt gvad jeg ville have for den men veteranmennesker i Danmark, tror stadigvæk at de i et el. andet hønsehus kan finde en sådan maskine som de kan erhverve for en slik el. måske få penge for at fjerne den, så desværre gik den til en Harley-samler fra Holland  som ville sætte pris på prinsessen.

1200 HD fra 1931

Endvidere har jeg en Mw/K 750 militærmotorcykel, som har kørt i det Polske luftvåben, den er forsynet med bakgear som betjenes med et håndtag ved tanken, samtidig er der træk på sidevognen, det er den der er afbildet på min velkomstside. er solgt.

Jeg har stadigvæk en meget fornuftig komplet motor til ovenstående men sølen skal skiftes men den har ikke kørt meget og er i meget fin stand, jeg har også en adapter så man kan køre med en normal 12 volt dynamo i stedet for den originale 6 volt og jeg har også elektronisk tænding til samme, hvis det har interesse, så kontakt mig.

Det hele sælges for 3.000.00 kr.

 

Servicaren er Solgt


Derudover har jeg en Servicar som er en Harley Davidson 3 hjuler, som ikke er helt færdig d.v.s ikke samlet men motor og gearkasse er renoveret, den er også med bakgear.

Endvidere har jeg en M72 med sidevogn fra 1957, en Ural fra 1989, som også er med sidevogn og bakgear, så man kan vist roligt sige, at jeg er sidevognsfreak, som rosinen i pølseenden, har jeg også en DKW fra 1953 som er samlet, men trænger til en hånd. Desuden har jeg en BMW R20 fra 1936 hvor motoren er renoveret og tank, stel, skærme og hjul er ordnet og malet, alle er solgt.

Jeg har solgt min Harley fra 1931 og min servicar og har købt mig en Trike fra Triketec i Tyskland så det kan ikke blive forår hurtigt nok, efter at have kørt motorcykel i mange år må jeg nok se i øjnene at min ryg ikke er optimal mere. jeg prøvede at få en Trike med  VW motor på plader for 15 år siden men det lykkedes ikke p.g.a af vores sindsyge regler, sagt på en anden måde, alle fordelene får vi ikke men ulemperne bliver indført næsten før de er vedtaget i EU,

Man kan på mit billedgallery se nogle af de maskiner jeg har haft gennem tiderne men jeg er lige startet med at lægge billeder ind så der mangler mange endnu, kik med mellemrum derind, for der kommer flere, deriblandt også min første Trike som jeg havde for 15 år siden men dengang var det fuldkommen umuligt at få den på danske plader, det var lige inden politiet tog den fra mig, selv om jeg tog en tur i ny og næ på prøveplader (det var ikke så dyrt den gang da det kun kostede 15 kr om dagen ) næ, øvrigheden ville overhovedet ikke se sådan en på vejene, så det var lige inden de gaflede den for mig men heldigvis kunne jeg snakke mig fra det, jeg solgte den derefter til en gut i Holbæk, der samle på alle former for VW, da den var forsynet med en folkevognmotor, efter den 19-12-1999 er det muligt at få en trike til Danmark og få danske plader på men vær opmærksom på at den skal have et stelnummer på 17 ciffer og ikke 15 da det så nemt kan komme til at koste dig en bondegård for at få den EU typegodkendt med de 17 nummer.

Triken skal have en "Übereinstimmensbescheinigung" på godt gammel dansk, en overensbestemmelsesattest, pu-ha sikken et ord, det er næsten det samme med  de krumme agurker og det er fabrikken der skal sørge for at den får sådan en attest (og det er ikke billigt) ellers kan den ikke exporteres til et andet EU land uden store omkostninger.

Jeg har en trike ved navn Triketec model C3 (trepersoners), årgang 2002 , den er forsynet med Mercedes-Daimler Benzinmotor  med Turbocharged og på 54 HP med Triptonic gear, d.v.s i højre side af håndtaget har jeg en rød knap som ved et tryk går opad i gearne 1 til 6 og venstre håndtag går gearne nedad fra 6 til 1 men er man træt af det så kan man på tanken dreje en switch og så er der 6 gears automatic, den er desuden forsynet med Startspærre, ABS og EtSp som er tracking kontrol som gør den umulig at vælte hvad jeg i øvrigt har prøvet på min Harley Servicar .

De eneste der ellers kører i Danmark er Bomm trike ( www.boom-rider.dk ) og Rewaco ( www.jesboss.dk) og et par enkelte fra andre fabriker.

Her er et par videolink til Triketec  on the road i de tyske bjerge, det er som at køre der selv. 

Her er et link til en Trike testsom det tyske fjernsyn ZDF har lavet med oplysninger om fabriksproduktion af Triketec og om Triketec køreegenskaber.

Min Triketec er til salg, se under salg.

 

 

Triketec Roadster C3 Mercedes-Daimler 2002