Support

Enkle og smarte telefoner, ure og tablets til seniorer

Woman laughing. Woman laughing.

Support

Her finder du oplysninger om, hvordan du får hjælp til alle Doros produkter og tjenester.

Flere oplysninger om 2G/3G-nedlukning.

Alle mobilprodukter bruger et mobilnetværk for at kunne foretage telefonopkald, sende sms'er eller surfe på internettet. Der findes forskellige typer mobilnetværk, som netværksudbyderne/operatørerne anvender, og i øjeblikket er de ældre mobilnetværk 2G (GSM) og 3G (UMTS) ved at blive erstattet af den nye teknologi 5G.
Mobilnetudbydere i hele Europa er i færd med at nedlægge 2G- og 3G-nettene for at fremme udvidelsen af 4G- og 5G-nettene. Dette vil betyde, at produkterne skal understøtte de nye teknologier 4G eller 5G for at kunne fungere korrekt, og at produkter, der kun anvender de ældre teknologier 2G og 3G, skal udskiftes. Der findes produkter, der understøtter både ældre og nyere teknologier (2G, 3G og 4G), og de vil stadig fungere, fordi de understøtter 4G-netværk.
Der er visse netværksudbydere, som har foretrukket at beholde deres 2G- eller 3G-netværk lidt længere, så nogle steder er der mulighed for at lade 2G- og 3G-produkterne fungere.
Desværre er netværksudbydernes beslutning om at slukke for 2G- eller 3G-nettene uafhængig af telefonproducenterne.
En kunde, der er berørt af netudbydernes beslutning om at lukke 2G- og 3G-nettene ned, har to muligheder:
De har to muligheder: De kan blive hos netudbyderen, men skifte telefon.
Beholde telefonen og skifte netudbyder til en anden, der stadig understøtter de pågældende net.


Vær opmærksom på, at en netværksudbyders beslutning om at afvikle enten deres 2G- eller 3G-netværk påvirker alle tjenesteudbydere eller operatører, der benytter deres infrastruktur. Derfor er det vigtigt at kontrollere nedlukningsplanen for din specifikke tjenesteudbyder.

Kundeservice

Du er velkommen til at kontakte vores gratis kundeservice som er åbent fra 09.00 til 16.00 mandag til fredag, bortset fra helligdage. Vi er lettest at nå onsdage og torsdage. De fleste ringer, så snart vi åbner, og lige efter frokost, så undgå venligst disse tidspunkter.

imageosrvyj.png

 

Før du kontakter vores support eller besøger det sted, hvor du købte dit produkt, kan du prøve et eller flere af disse tre trin for at løse problemet:

 

1. Genstart din telefon ved at slukke den, vent ca. 10 sekunder og tænd den derefter igen.


2. Se, om der er nogen ny software, og foretag en opdatering.

 

3. Hvis du har en smartphone, hvor batteriet ikke kan tages ud, så se i manualen efter "Genstart telefonen". Hvis du har en almindelig mobiltelefon, fjern batteriet, vent et par minutter, sæt det derefter i igen og genstart telefonen.

 

Telefon: 35158571

Email:     support.dk@doro.com

 

Manuals icon.

Brugsanvisninger

Her kan du søge efter en manual til din Doro:

 

 

warranty icon

Din garanti

Alle Doro-produkter er dækket af vores producentgaranti. Skulle der ske noget i garantiperioden, bedes du kontakte vores support eller den butik, hvor du har købt produktet. Hvis du har bestilt produktet via vores hjemmeside, bedes du kontakte vores support. Klik nedenfor for at læse mere om vores vilkår og betingelser.

Se alle vilkår og betingelser

Gælder for alle Doro-mobiltelefoner

Garantiperiode og begrænsninger

Garantien gælder fra den dag, brugeren køber produktet. Der kan være forskellige garantiperioder og -vilkår for produktets enkeltdele.

 

Oprindelig garanti

  • 24 måneder på Doro-produkter undtagen tilbehør.
  • 12 måneder for medfølgende tilbehør som for eksempel batterier, opladere, hovedtelefoner, kabler, covers og tasker.

 
Garanti for service og reparationer

Garantien gælder fra købsdatoen og ændres ikke i tilfælde af videresalg, bytning eller når et produkt sendes til reparation hos et autoriseret Doro-servicecenter. Reparerede eller ombyttede dele er dækket af garantien i hele den tilbageværende oprindelige garantiperiode eller i 60 dage fra datoen for reparation eller ombytning - alt efter hvad der er længst.


Skader, der ikke er dækket af garantien

A) Normalt slid (batterier og skærm)
B) Skader der skyldes at telefonen har været tabt eller er blevet brugt forkert

Den oprindelige garanti dækker ikke skader, der skyldes kortslutning af batteriet eller brug af tilbehør, der ikke er originaludstyr fra Doro. Den oprindelige garanti er ikke gældende, hvis enheden:

  • Er blevet åbnet, ændret eller repareret hos et ikke-autoriseret servicecenter
  • Er blevet repareret med dele, der ikke er originaldele fra Doro
  • Har været udsat for fugt, ekstreme miljø- eller temperaturforhold, erosion, oxidering eller kemikalier
  • Har et serienummer, der er fjernet eller ikke kan læses
  • Er blevet tilført, har fået skader på grund af eller er blevet manipuleret med software, der ikke er godkendt af Doro.

 

Garantibevis

For at produktet kan ydes service i garantiperioden, skal det sendes til et autoriseret Doro-servicecenter sammen med et gyldigt købsbevis.

Serviceværksted

Fejlfinding (skal udføres først)

Hvis din Doro ikke fungerer som den skal, prøv først følgende trin. Tjek efter hvert trin om det hjalp. Hvis din Doro fungerer korrekt efter et trin, behøver du ikke gå videre:

  1. Genstart din telefon ved at slukke den, vente ca. 10 sekunder og derefter tænde den igen. Tjek om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke gå videre til næste trin.

  2. Se om der er ny software og opdater den. Hvis du er usikker på, hvordan du gør dette, se i manualen, som du kan finde her. Der er også en FAQ for smartphones om, hvordan du gør dette. Tjek om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke gå videre til næste trin.

  3. Hvis du har en smartphone, hvor batteriet ikke kan fjernes, se i manualen under "Genstart telefonen". Der er også en FAQ for vores smartphones om, hvordan du gør dette. Hvis du har en almindelig mobiltelefon, hvor du kan fjerne batteriet, så gør det, vent et par minutter, sæt det i igen og start telefonen. Tjek om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke gå videre til næste trin.

  4. Nulstil din Doro til fabriksindstillingerne. Dette nulstiller din telefon og sletter alle data, hvilket kan løse problemerne. Sørg for at lave en backup først, da alt såsom billeder, kontakter og visse apps vil blive slettet! For mere information, se i din brugermanual, som du kan finde her. Tjek om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke gå videre til næste trin.

  5. Hvis ovenstående trin ikke hjalp, anbefaler vi, at du kontakter vores support, som kan hjælpe dig med fejlfinding eller, hvis det er nødvendigt, hjælpe dig med at få din Doro sendt til service. Kontaktoplysninger til vores support:

    Telefon: 35158571

    Email:     support.dk@doro.com

Hvis du hellere vil kontakte din forhandler, går det naturligvis også fint, men vores support har ofte bedre kendskab til din Doro.

Hvad skal du tænke på, før du sender din Doro til reparation.

Sikkerhedskopiering af data

Vi anbefaler, at du laver en sikkerhedskopi af dine data og fjerner dem fra enheden. Instruktioner om, hvordan du gør dette, findes i manualen, som du kan downloade her. Reparationsværkstedet vil slette alle data, der er gemt på din enhed, og tager intet ansvar for tabt information.

Beskyttelse med adgangskode eller skærmlås

For at værkstedet kan verificere problemet på din enhed, skal du fjerne din adgangskode eller skærmlås, før du sender den til reparation.

Registrering af reparation

Gem de oplysninger, du fik, da du registrerede din enhed til reparation, og eventuelt portobeviset. På denne måde kan du lettere følge behandlingen af din enhed, og hvis der opstår problemer, kan du bruge oplysningerne, når du kontakter Doro eller reparationsværkstedet.

Hvad skal jeg sende med?

Hvis du har problemer med opladning, eller hvis batteriet ikke holder som forventet, skal du sende opladeren og opladerkablet med.

Hvad skal ikke sendes med?

Fjern SIM-kortet og, hvis det er relevant, dit SD-kort fra enheden, før du sender den ind. Hvis du glemmer dette, vil de destruere dine kort på grund af GDPR-reglerne.

Levering til reparationsværksted

Inkluder venligst din købskvittering i pakken, og sørg for at pakke din enhed sikkert for at undgå skader under transporten.

Serviceværksted

Hvis du har prøvet fejlfindingsmetoderne ovenfor, og problemet stadig består, kan du kontakte vores supportteam via telefon eller e-mail. De kan udføre yderligere undersøgelser sammen med dig eller give dig rådgivning om, hvordan du returnerer enheden til reparation.

Inden du booker en serviceforespørgsel, skal du sikre dig, at du har produktets serienummer og IMEI-nummer, som du får ved at trykke på den grønne knap "Ring" og derefter taste *#06#. Hvis din Doro har en aftagelig bagside, kan du finde IMEI-nummeret på klistermærket under batteriet. Du kan også finde både serienummeret og IMEI-nummeret på originalpakningen. Hvis du har en Doro-smartphone, kan du se IMEI-nummeret på SIM-skuffen (den du tager ud for at indsætte SIM-kort og hukommelseskort). Hvis det ikke er en mobiltelefon, skal du bruge produktets serienummer i stedet.

Du bør også vedhæfte købskvitteringen som en fil i bookingprocessen på hjemmesiden eller som en papirkopi i pakken sammen med Doro-produktet.

Generel information om håndtering af din Doro-enhed hos vores servicecenter:

  • Hvis enheden og problemet er omfattet af garantien, vil de fortsætte med at håndtere din enhed.
  • Hvis din enhed er beskadiget eller uden for garantiperioden, sender de dig et tilbud via e-mail.
  • Hvis du accepterer tilbuddet, begynder de at arbejde med din enhed, når din betaling er bekræftet.
  • Hvis du ikke accepterer tilbuddet, kan du få din enhed sendt tilbage til dig, men værkstedet vil opkræve dig for deres håndtering, eller du kan få den genanvendt på værkstedet.

Som privatperson kan du derefter booke en serviceanmodning hos vores reparationscenter: Elcare.
Som forhandler kan du oprette et partnerlogin på det samme link. Du kan derefter oprette og spore dine sager der.

Derefter kan du følge udviklingen for din enhed hos Elcare Service Center.

Genanvendelse

Ved at sikre at produkter, batterier og emballage bortskaffes korrekt, bidrager du til at forhindre potentielt negative konsekvenser for miljøet og menneskers sundhed, som kan være forårsaget af uhensigtsmæssig affaldshåndtering.

Genanvend – hvordan og hvor

Mange ved ikke, hvad de skal gøre med deres gamle elektronik, når den er udtjent. Hvordan genanvendes det korrekt? Nedenfor har vi nogle valgmuligheder til dig:

 

Valgmulighed 1:
Besøg en af vores forhandlere, og aflever din gamle telefon.

Valgmulighed 2:
Besøg den nærmeste genbrugsstation, og aflever dit affaldsprodukt på det relevante indsamlingssted til genbrug af elektrisk og elektronisk udstyr.

Valgmulighed 3:
Du kan returnere din Doro til Doros kontor i Malmö og mærke forsendelsen "genanvendelse". Adressen er:

Doro AB

attest: genanvendelse

Jörgen Kocksgatan 1B

21120 Malmö

Sverige



Batterier
Se afsnittet i brugervejledningen om, hvordan batteriet fjernes sikkert fra produktet. Tag batteriet ud, og aflever det på et indsamlingssted til genbrug af brugte batterier.
For at sikre, at batterier og elektrisk og elektronisk udstyr behandles korrekt, skal disse produkter, når de er udtjente, afleveres på et indsamlingssted til genbrug af elektrisk og elektronisk udstyr.

Telefoner
Inden du afleverer din telefon til genbrug, anbefaler vi, at du:

- Husker at sikkerhedskopiere eller overføre filer og oplysninger, du ønsker at beholde. Slet derefter alle personlige oplysninger fra din telefon via en Master Reset (se brugervejledningen for at få flere oplysninger).

- Fjerner hukommelseskort og SIM-kort.

- Returnerer telefonen sammen med batteriet.

 

Kontaktformular til Doro support

 

For mere detaljerede oplysninger om returnering og genbrug af produkter, batterier eller emballage og for at sikre, at batteriet og elektrisk og elektronisk udstyr behandles korrekt, bedes du kontakte de lokale myndigheder, dit lokale renovationsselskab eller den butik, hvor du købte produktet eller batteriet.