Der er meget krop i Dorrit Worms skulpturer, de fleste med yppige kvinder, men også Wigelandske ”bunker” af menneskekroppe som i udkastet til ”Ragnarok” – en samling kroppe der synes at klynge sig til kloden. Den model er karakteristisk for hendes udstillede arbejder, der ofte lader figuren stå på en kugle, som allerede Kai Nielsen brugte med sine skulpturer af småbørn.
Hos Dorrit Worm er der stor sanselighed i de modellerede figurer, der i enkelte tilfælde ses som par og ellers er enkeltfigurer. En variant er nogle mindre figurer, som hun placerer i garnnøglespiraler svarende til dem, der bruges til vinterfodring af fugle med en majbolle indeni. Denne indespærring kan man tolke som man vil. Et par andre små kvindefigurer er sluppet fri og svæver som fugle, og så er der i en montre nogle varianter af figurer som tjener som vinpropper.
Den lille gruppe som Dorrit Worm kalder ”De tre gratier” er til gengæld ret udslidte kvinder, sunket sammen og næsten forstenede i deres håbløse opgivende udtryk.

- 2004 - Frederiksborg Amtsavis – Hillerød sektion fredag den 9. januar 2004



Dorrit Worm fra København har lavet skulpturen ”Ragnarok”, der ligesom andre af hendes skulpturer er udført i glaseret stentøj, så de næsten fremstår som metal. Figurerne slynger sig i lidelse omkring en kugle – jordklode – og leder tankerne hen på Wigeland eller Tegner symbolisme. Men dybt fascinerende er de små kroppe, der vrider sig i ragnarok – jordens undergang. Det er klassisk skulpturkunst i høj klasse og endnu et bevis på keramikkens muligheder, når den er i hænderne på en dygtig kunstner.

- 2002 - Frederiksborg Amtsavis okt. 2002 – Tekst af John Beck Bech