Niklas' rejsedagbog

Jeg hedder Niklas og vil her på min dagbog fortælle om min families tur til New Zealand.

13. nov. 2005
Bangkok

det er anden dag. lige nu sidder vi og slapper af i royan thai louange i bangkok lufthavn. Jeg har ikke fået så meget søvn fordi der var meget lys inden i flyveren og fordi der var gode film og spil. lige om lidt skal vi videre til sydney og auckland. vi er så heldige at skulle flyve på første klasse ;)

14. nov. 2005

Da vi kom til Sydney skulle vi stige ud af flyet. Vi gik hen til en slags hal. Lidt efter skulle vi hen til det samme fly igen. Da vi kom ind i flyet fik vi lidt mad og så en film. Da vi kom til New Zealand lufthavn fik vi vores bagage og gik ud og ventede på en bil, der skulle køres os ud til der, hvor vi skulle hente en helt ny autocamper. Da det var gjort, kørte vi ud til en lille campingplads, hvor vi sov.

15. nov. 2005

Endelig vågnede jeg i en ordentlig seng. Vi startede dagen med at spise morgenmad. Efter det skulle vi i bad og det var rigtig koldt. Efter det skulle vi afsted igen. Jeg kan godt sige jer, at det er svært at skrive, når det hele hopper, nå any way efter ca. en times kørsel kom vi til en by, hvor vi handlede og spiste frokost. Endelig kom vi til en campingplads, hvor vi skulle sove.

16. nov. 2005

Idag tog vi ud og så spidsen af New Zealand, der var en flot udsigt og et fyrtårn. Efter der skulle vi hen til en butik, hvor der var et træ med en trappe inden i og mange andre ting. Så skulle vi ud og se efter en campingplads. Under vejs så vi på et berømt toilet. Og det var så min dag.

17. nov. 2005

Endelig var det min fødselsdag. Jeg fik nogle gode gaver. Jeg fik penge, et bogmærke og en mp3. Omkring middag skulle vi ud og se på byen. Til frokost fik vi nogle rigtig gode kyllinger. Vi var også nede omkring havnen, hvor vi spillede skak og så på skibe. Til sidst fik vi pizza til aftensmad. :-)

18. nov. 2005

I dag oplevede v ikke noget særligt, men vi oplevede lidt, f.eks. et hus, der ligende en hund og et andet, der lignede et får. Så kom vi til en fin campingplads, men her lugter af svovl og det lugter ikke godt.

19. nov. 2005

I dag var vi ovre ved noget der hedder helvedesporte og det hedder det ikke for ingen ting, fordi der stank af rådden æg. Men ellers spændende nok. Bagefter kørte vi over til noget der hed den begravede by. Det var ret spændende. Så kørte vil tilbage til campingpladsen og fik frokost. Så gik vi hen til receptionen, hvor vi blev hentet af en bus, som skulle køre os hen til en Maori-landsby og det var rigtig spændende. :-)

20. nov. 2005

I dag var vi ude og se på en geyser. Det var rigtig flot og den kunne blive ca. 30 m høj. Bagefter skkulle vi hen og køre på nogle kælke med cykelstyr. Det var rigtig sjovt. :-)
Hen imod aften skulle vi hen og bade i en udendørs pool. Bagefter skulle vi i nogle bade, der var ca. 37-38 grader, det er varmt kan jeg sige.

21. nov. 2005

I dag så vi et vandfald. Det var rigtig flot. Lidt efter fandt vi en campingplads tæt ved floden og der er mange ænder. Så gik vi en tur nede ved stranden, hvor vi blev angrebetaf en sort svane. Lidt efter gik vi hen til havnen, hvor vi skulle med en båd ud og se på nogle udskæringer i en klippe, som man kun kunne se fra vandet og mig og Mathias fik lov til at styre båden.

22. nov. 2005

I dag var det Mathias' fødselsdag. Han fik det samme som jeg, næsten, han fik bare også en kiwi. Det er en fugl.
Hen omkring formiddagen gik vi i byen. Det var et underligt vejr, først sol, så regn, så sol og så videre.
Vi så en MCDonalds med et fly ved siden af inde midt i byen. Eller skete der ikke noget.

23. nov. 2005

I dag kørte vi videre. Vi så endnu et flot vandfald. Omkring frokost skulle vi se et vanddyr-show med både delfiner og søløver. Det var rigtig flot.
Bagefter kunne man gå rundt og se dyrene blive fodret. Mathias blev fotograferet med en rigtig pingvin.

24. nov. 2005

I dag skete der næsten ikke noget. Bortset fra da vi skulle ud og se på nogle glødende orme. Da vi kom derud parkerede vi autocamperen og så gik vi ind af en låge. Vi havde gået i ca. 15 minutter, da vi kom til et skilt, hvor der stod "rundtur ca. 20 minutter". Men der var ingen. Derfor beslutttede vi os at gå rundt og kigge os omkring efter de der gløde orme. Men vi fandt ikke nogen. Så gik vi tilbage til autocamperen.
Vi kørte hen til en campingplads i nærheden af, hvor nogle af scenerne fra "Ringenes Herre" er optaget.

25. nov. 2005

I dag så vi, hvor Helms Kløft blev optaget. Men desværre var det en privat grund, så vi så ikke så meget. Nogle minutter senere kom vi til en campingplads, der ligner en p-plads og vi bor lige imellem to motorveje, en på hver side, plus en lufthavn bagved.
Vi var også inde i byen. Vi var så heldige, at få en gratis dåse cola hver på gågaden og, vi så en kæmpe paraply, der var ca. 3-4 m. høj.

26. nov. 2005

I dag var vi igen inde i byen. Først var vi inde på en netcafe for at oploade hjemmesiden. Det tog rigtig lang tid. Efter det skulle vi hen og køre med cable car op ad et bjerg. Det var spændende. Lidt efter skulle vi spise frokost på en MCDonalds. Midt i vores mad kom der to fugle ind. Som kom der to mænd for at jage dem ud, og jeg tror, det lykkedes til sidst.
Bagefter skulle vi med en engelsk dobbeltdækker rundt i byen.

27. nov. 2005

I dag skulle vi med en færge over på sydøen. Vi sejlede i 3 timer. Det tog lang tid. Endelig kom vi frem til sydøen.
Vi kørte op i bjergene, hvor der var en flot udsigt. Ellers skete der ikke så meget.

28. nov. 2005

I dag var vi ude på den nordligste del af sydøen. Der var masser af ekskrementer over alt. Vi var også henne ved et lookout. Undervejs så vi nogle sten, der lignede plastik-sten. Nå hvad - ellers var det et rigtig flot sted. Vi så også en fugl, der lød sjovt.
Så kom vi til en campingplads, der lå lige ved siden af stranden. Om aftenen gik vi en tur nede ved stranden.

29. nov. 2005

I dag kørte vi videre. Omkring frokost kom vi til en fin lille by, hvor vi spiste frokost på en slags cafe, som hed Buschman's cafe.
Omkring kl. 6 så vi en sælkoloni. Der var sæler over alt. De var ret søde.
Så kom vi til en campingplads. Vi har en opvarmet pool bag ved os, som jeg håber, vi skal ud og bade i.

30. nov. 2005

I dag skete der ikke så meget, for det var slap-af-dag.
Vi var inde i byen og, vi bestilte biletter til at komme ud og se hvaler i morgen. Til frokost fik vi pizza. Det smagte ikke godt.
Så kom vi hjem. Mig og Mathias gik over på legepladsen, hvor vi fik tre venner. Vi var også ovre og hoppe på hoppepuder.

1. dec. 2005

I dag kom vi tidligt op. Vi var oppe allerede ved 7-tiden, tror jeg, fordi vi skulle se hvaler.
Da vi kom derhen, hvor vi havde købt biletterne, skulle vi med en bus ud til havnen, hvor vi skulle med en båd.
Da vi kom ud på havet så vi to hvaler og nogle sæler.
Efter det gik vi i byen. Efter det kom vi hjem og skulle lave lektier.

2. dec. 2005

I dag var vi ude og se på delfiner. Først skulle i med en båd ud på havet for at delfiner. De var rigtig søde.
Jeg tror vi så 3-400 delfiner ialt. Der var også nogle der skulle ud og svømme med delfinerne. Jeg tror, vandet var rigtig koldt.
Jeg oplevede ikke så meget af slutningen, da jeg faldt i søvn, vi skulle op så tidligt.
Nu skal vi til at køre videre til Christchurch.

3. dec. 2005

I dag oplevede vi en masse. Vi startede dagen med at tage ind i byen. Da vi kom ind til byen, så vi nogle skotter med sækkepiber og nogle soldater i et optog.
Bagefter gik vi op ad en gade med masser af butikker. Så kom vi til domkirkepladsen, hvor der var flere soldater. Men der var også kampvogne.
Vi så også en sporvogn, som vi kunne køre rundt i byen med. Det gjorde vi så.
Bagefter gik vi hen til et marked, hvor der var masser af forskellige ting. Vi fandt nogle boder, der solgte mad. Til frokost fik vi en slags hotdogs og kæmpepandekager, det smagte godt.
Lidt efter så vi en mand med en hund. Hunden kunne lave kunster, den kunne køre på skateboard. Efter det kom vi med en sporvogn hen til et sted, hvor der var sækkepibekonkurrence. Det var lidt specielt.
Vi så også en lille båd, der hedder punt. Efter det så vi efter, hvor man kunne komme med sådan en, men vi fandt det ikke. I stedet fik vi noget at drikke, fordi vi ikke fik noget ved frokosten.
Efter det fandt vi faktisk der, hvor vi kunne komme med de der puntinger. Det gjorde vi så. Det var spændende. Bagefter det kom vi med sporvognen tilbage til domkirkepladsen.
Ved domkirkepladsen lå der en biograf, hvor vi købte billetter til Harry Potter og Flammernes Pokal. Vi skulle vente 45 minutter, så derfor gik vi over og så domkirken.
Efter filmen fik vi noget aftensmad og tog hjem til autocamperen.

4. dec. 2005

I dag var vi inde i byen igen. Vi tog bussen ind. Først var vi inde og se en bygning, der lignede et slot. Der inde var der masser af kunstudstillinger.
Bagefter var vi på marked igen og fik frokost.
Efter det gik vi i botanisk have. Vi var også ude og sejle med kano. Det var en smuk flod.
Efter det så vi en mand, der var klædt ud som statue.
Bagefter tog vi sporvognen rundt i byen. Vi kom til en lille gade, hvor vi gik hen til en lille cafe og fik noget at drikke.
Efter det besluttede vi os til at tage hjem til autocamperen, og det gjorde vi så.

5. dec. 2005

I dag kørte vi hen til Apollo for at få autocamperen repareret. Der var nemlig faldet noget af. Bagefter tog vi videre.
Vi kom til en lille by, hvor vi gik lidt rundt. Vi fik både handlet og spist frokost.
Lidt efter kom vi til en kirke. Der var også en bjergsø og en flot udsigt. Lige i nærheden var der også en statue af en hund.
Bagefter kom vi til en campingplads.

6. dec. 2005

I dag så vi et bjerg, der hed Mt. Cook. Vi så også en sø, der var helt lyseblå. Noget tid efter var vi oppe og se et mindesmærke. Ja faktisk var det et lille tårn med masser af navneskilte på for de, der var døde i laviner på bjerget lige bagved.
Om aftenen var vi ude og se guløjede pingviner. vi så ca. 5-6 stykker. De så lidt sjove ud.
Bagefter skulle vi se små blå pingviner. De var rigtig søde. Men vi skulle vente i laaang tid, og et var ret koldt. Men vi så dem, men desværre måtte vi ikke tage billeder.

7. dec. 2005

I dag var vi ude og se nogle næsten runde sten. Det var lidt specielt.
Vi så også sæler, og vi skulle have set pingviner, men de var der ikke.
Noget tid efter kom vi til en by, der hedder Dunedin. Der gik vi lidt rundt, indtil vi kom til et sted, hvor vi kunne oploade hjemmesiden. Det tog lang tid synes jeg.
Endelig var vi færdige og kunne gå videre. På vej hen til autocamperen skulle vi ind og se en gammel kirke. Det var et overvældende syn.
Bagefter gik vi hen til autocamperen og fandt en campingplads, hvor vi skulle sove.

8. dec. 2005

I dag så vi verdens stejleste gade. Vi var også inde i byen. Der gik vi lidt rundt, mens det regnede. Bagefter skulle vi ud og handle.
Mig og mor var også henne på en strand. På vej derhen så vi en fodboldklub, der hed "Pirates Football Club".
Men alt i alt skete der ikke meget, men det var stadig en god dag.

9. dec. 2005

I dag så vi albatrosser. Det var ret kedeligt, for de sad bare og kiggede på os. Men heldigvis var der en slags bunker med en halvstor kanon. Det var spændende at gå rundt i bunkeren.
Noget tid senere kom vi tilbage til Dunedin, for et af vores bagdæk var flade og, hvad jeg ved, har vi ikke et reservedæk med.
Da det var ordnet kørte vi ud og så søelefanter. Vi så også sæler med egen svimmingpool. De var altså vildt levende dyr og ikke dyr i fangenskab.

10. dec. 2005

I dag så vi to vandfald. Det tog ca. 15 min. at gå der hen.
Bagefter så vi to lookout, vi kunne se havet ved dem begge.
Lidt tid efter kom vi ud på den sydligste del af sydøen.
Efter det skulle vi hen og se en forstenet skov, der var over 180 mio. år gammel. Jeg syntes mere det lignede en slags strand ud af sten. Der lå dog nogle enkelte træstammer rundt omkring.

11. dec. 2005

I dag var vi inde i byen. Men desværre var næsten alle butikker lukkede, så derfor skete der ikke så meget.
Men der var en netcafe åben, så derfor gik vi ind og oploadede hjemmesiden.
Bagefter gik vi lidt rundt og så på byen.
Hen omkring eftermiddag eller deromkring gik vi hen og så Narnia i biografen. Jeg syntes, det var en rigtig god film, og jeg kan godt anbefale den, også selv om, man har set de gamle Narnia-film før.

12. dec. 2005

I dag var vi ude i byen for at købe julegaver. Vi delte os op i hold. Holdene var mig og mor, Mathias og far. Det var lidt svært at finde gaver, fordi vi ingen ønskeliste havde at gå efter. Men jeg tror, vi fik købt det rigtige. Det var også lidt svært at nå inden for tidsrammen. Mig og mor kom ca. ½ time for sent, fordi vi ikke var helt færdige, og bagefter skulle mor hæve nogle penge. Men det gik vist alligevel.
Bagefter så vi en gammel hængebro. Den var meget rusten.

13. dec. 2005

I dag var vi ude og se glødeorme. Først skulle vi med en båd. Så kom vi til et lille hus, hvor vi skulle se en lille film.
Endelig kom vi ind i den grotte, hvor glødeormene var. Da vi var langt nok inde i grotten, skulle vi med en slags tømmerflåde.
Da alt lys var slukket, kunne vi se glødeormene. Det lignede en klar aftenhimmel med hundrede vis af stjerner. Det var rigtig flot.
Bagefter gik vi en tur i byen.

14. dec. 2005

I dag var vi på en heldags tur. Først blev vi hentet oppe ved receptionen af en bus, som skulle køre os ud til Milford Sound.
Det tog 2½ time at komme derud. Derude var der masser af insekter over det hele.
Noget tid senere skulle vi med en båd ud på en fjord. Det var rigtig flot derude. Der var både sæler, vandfald, stejle klipper og masser af japanere.
Bagefter kørte vi hjem med den samme bus.

15. dec. 2005

I dag var vi ude og se to lookout'er. Fra begge kunne man se en stor flod.
Noget tid senere kom vi til en by. Der gik vi lidt rundt. Far prøvede at oploade hjemmesiden, men det gik ikke. Imens gik mig, mor og Mathias rundt i byen.
Da far kom tilbage, kørte vi hen til et sted, der hedder Puzzling World. Det er et sted med en stor labyrint og meget mere. Først prøvede i labyrinten. Den var rigtig svær. Der var en slags opgave, man skulle løse i labyrinten. Man skulle finde nogle tårne. Bagefter prøvede vi nogle forskellige rum. Først var der nogle billeder. De var nærmest 3D. Det betyder, at billederne gik uden for deres ramme.
Bagefter kom vi hen til et rum, hvor der var nogle nærmest billeder med ansigter på. Når man bevægede sig, fulgte ansigterne med.
Bagefter kom man til et skævt rum. Det vil sige, at gulvet var skævt. Det var lidt sjovt.

16. dec. 2005

I dag så vi en possum, der var kørt over. Det kaldes en squassum. En possum er et lille pelsdyr.
Vi så også et lookout, som hed Blue Pool. Men faktisk var vandet grønt. Det var også meget klart, og jeg lærte at slå smut. Vi skulle også over en hængebro.
Bagefter kom vi til et vandfald. Der var også nogle enkelte huler.
Efter det kom vi ud til havet. Der var en flot udsigt.
Noget tid efter kom vi til en campingplads. Der kørte vi ind. Det ligner mere en regnskov end en campingplads.

17. dec. 2005

I dag var vi ude og flyve med helikopter. Det var rigtig sjovt og vildt. Vi fløj op på et bjerg. Det var ikke særlig koldt der oppe. Vi lavede også en lille snemand og havde lidt sneboldkamp.
Da vi kom tilbage, skulle vi køre videre.
Noget tid efter kom vi til en lille by. Der så vi et lille tårn med et ur i, som stod midt i en rundkørsel. Der fik vi også frokost.
Bagefter kom vi til en rigtig westernby. Vi kørte med et gammelt tog og så masser af forskellige bygninger. Vi vaskede også rigtigt guld, og vi fik det i en lille flaske.

18. dec. 2005

I dag var vi ovre og se noget, der hed Pancake Rocks. Det så rigtig specielt og sjovt ud.
Bagefter kom vi til en by, hvor vi spiste frokost.
Efter det kørte vi ca. 4½ time.

19. dec. 2005

I dag var vi ude i byen. Først var vi i botanisk have. Der var et springvand, som vi legede lidt med. Efter det gik vi lidt rundt og så botanisk have.
Bagefter gik vi lidt rundt i byen. Der så vi en gammel bil med træeger. Vi så også en mand, der stod i et troldmandskostyme og talte.
Lige efter så vi en bil med to forender.
Bagefter gik vi hen til det gamle universitet og fik noget at drikke.

20. dec. 2005

I dag var vi inde på en slags eksperimentarie. Der var masser af forskellige ting at prøve. Man kunne også spille minigolf. Det gjorde vi også. Det var ikke noget særligt.
Bagefter prøvede vi at finde et sted, hvor man kunne prøve at skyde med bue. Men vi ombestemte os og ville hellere prøve noget, der hed Laser Strike. Det var også ret sjovt, bortset fra nogle drenge, der både skubbede og kaldte en grimme ting plus, at de også snød.

21. dec. 2005

I dag var vi ude på noget er hed Antarctic-centre. Der prøvede vi at være i en polarstorm. Der var -40 grader frost, da det var koldest og kraftig blæst.
Lige uden for var der et amfibiekøretøj, som man kunne få en tur i. Det gjorde vi så, og det var rigtig sjovt.
Bagefter var vi henne ved noget, der hed : "Willowbank". Der var masser af forskellige dyr. Der var : kiwier, kea'er, ål - de var store og glubske - og mange andre dyr.

Julen 2005

Det er nu lille juleaften. Endelig kom vi til den familie, hvor vi skulle bo julen over.
Først hilste vi på familien, og så blev vi vist rundt i huset. Mig og Mathias fik hver vores seng. Det var dejligt.
I familien var der tre børn. De hed : Thomas, Rebecca og Taylor.
Mig og Mathias fik også hver en julestrømpe, som vi hængte op.
Den 24. legede vi hele dagen, indtil vi skulle ud og bade. Det var rigtig sjovt, og vi havde også lidt vandkamp. Bagefter fik vi is.
Da vi kom hjem, fik vi aftensmad. Vi fik Fish and Chips.
Efter maden spillede vi pakkespil. Det tog lang tid.
Den 25. blev jeg vækket af Liz, altså Thomas' og Rebeccas mor, som bankede på døren. Jeg fik tøj på og gik ud i stuen, hvor alle børnene ventede på at se, hvad der var i julestrømperne. Jeg fik lidt slik, nogle puslespil-dinosaurer og en lille bold.
Noget tid efter skulle vi i kirke. Det var meget anderledes. Præsten fortalte vittigheder, og der var også et band. Det var lidt sjovere end i vores kirke.
Bagefter kørte vi hjem og åbnede gaver. Det tog ca. 2 timer, for man fik en gave ad gangen.
Bagefter spiste vi julemad. Det bestod af lammesteg, juleskinke og grønsager.
Om aftenen spillede vi Clip-Quiz.
Den 26. legede vi børn til omkring frokosttid. Så tog vi på en slags picknik. Der var nogle få aktiviteter. Det var noget med klatring, balancebom og spring fra ca. 12 m højde. Mathias skulle prøve det hele. Det hele foregik med sikkerhedsliner og hjelm på, fordi det hele foregik oppe i høje træer.
Bagefter fik vi frokost. Efter det gik vi ned til en flod. Det var lidt sjovt, fordi vi byggede små dæmninger.
Da vi kørte hjem, stoppede vi ved et sted og fik is. Da vi kom hjem legede vi børn igen.
Idag er det den 27. og vi skulle videre. Vi fik en bamse - mig og Mathias.
Det var ikke så sjovt at sige farvel.
Lidt efter sad vi i bilen. Vi kørte igennem en ørken med tre vulkaner.

28. dec. 2005

I dag var vi ude og se der, hvor Hobbiton var. I starten var det lidt kedeligt, fordi vi kun fik at vide, hvor alle vogne og telte var, hvor skuespillerne havde boet og sovet.
Det var meget mere spændende at se Hobbiton. Det lignede ikke helt det fra filmen. Vi så også det sted, hvor hobbitterne holdt fest for Bilbo på hans 111 års fødselsdag. Oppe i det træ, som blev kaldt party tree, var der sttadig nogle små lædersnore og røde bånd fra festen.
Vi så også der, hvor Frodo og Bilbo boede. Ellers var der ikke så meget andet at se.
Da vi kom tilbage til den by, som vi tog afsted fra, fik mig og Mathias hver en ring fra "Lord of the Rings".

29. dec. 2005

I dag er det sidste dag, vi har autocamperen. Min mor prøvede at køre autocamperen for første gang. Det gik nogen lunde. Den eneste fejl var, at hun kom til at køre en lang omvej.
Lang tid efter kom vi til en by. Først gik vi ind på informationsbureauet for at finde en campingplads. Bagefter gik vi lidt rundt i byen.
Efter vores lille bytur, kørte vi hen til en campingplads, der ligger langt ude på bøh-landet og tæt ved en strand.

30. dec. 2005

I dag skulle vi aflevere autocamperen, så derfor gjorde vi den ren indvendig.
Bagefter kørte vi hen til Apollo for at aflevere den. Da det var gjort, kom der en taxi, som kørte os ind til Auckland. Det er den største by i New Zealand, men det er ikke hovedstaden.
Vi blev kørt hen til et hotel, hvor vi fik en slags lejlighed. Da vi havde set hele lejligheden igennem, gik vi ud for at se Auckland.
Lidt efter kom vi til et kæmpe tårn, der hed : Sky Tower. Oppe i det kunne man næsten se hele byen. Der var også en slags bungy jump oppe fra toppen af tårnet. Jeg synes det så lidt vildt ud, fordi det næsten var frit fald.

31. dec. 2005

I dag er det nytårsdag. Vi startede med at gå ned og få morgenmad. Så gik vi hen til Sky Tower for at reservere et bord. Men der var desværre fyldt op. Derfor gik vi en tur ned til havnen.
Nede ved havnen var der er museum. Der var masser af både.
Bagefter gik vi tilbage til lejligheden.
Hen omkring aftensmad gik vi ned til havnen for at finde et sted at spise. Vi fandt en italiensk restaurant. Der var lidt kø for at komme ind.
Efter vi havde spist så vi fyrværkeriet, der kom fra Sky Tower. Det var rigtig flot.

1. jan. 2006

I dag var vi ude i Zoologisk have. Det var en rigtig stor zoo. Den var meget større end Aalborgs zoo. Vi så lidt af hvert i zoo'en . Vi så : pruttende flodheste, albino flamingoer og kæmpe skildpadder, de var ca. 1 m høje, og de var stadig kun teanagere. Vi så også en tiger, der havde overvundet en papkasse, som skulle forestille et dyr.
Til sidst så vi King Kong. Den var både spændende og uhyggelig og rørende.

2. jan. 2006

I dag var vi nede og reservere et bord ved Sky Tower til den sidste aften.
Bagefter gik vi hen til havnen for at komme med en båd ud på havet. Men det blæste for meget.
I stedet kom mig og Mathias med en gratis cykel rundt på havnen.
Efter det gik vi tilbage til lejligheden for at slappe af.

3. jan. 2006

I dag var vi tidligt oppe, fordi vi skulle være med i en kapsejlads. Men vi var kun med som passagerer, og det var heller ikke et rigtigt løb. Men det var sjovt nok.
Den båd vi var med vandt løbet.
Bagefter det spiste vi frokost. Mathias prøvede at spise sushi, men jeg tror ikke, han kunne lide det.
Efter frokost gik vi tilbage til lejligheden for at pakke, og i aften skal vi ud og spise aftensmad i Sky Tower.