Class winner 2000-3000 cc diesel • Rainforest Challenge 2007

 

Forside »

 

Sponsorer

2008 Rainforest Challenge

 

Presse

Dansk Off-Road Team til start i verdens  hårdeste Junlge-Raid

 

- Rainforest Challenge 2008

 

Gallerier

 

2004 Lowland Challenge

 

2006 Desert Storm Challenge

 

2007 Rainforest Challenge

 

Blog

Nyheder, spørgsmål og hilsener

 

Kontakt:

 

Offroad@fatpony.dk

 

Bilen

 

Mærke/type: Land Rover Defender 90" TD5 trimmet til off-road


Motor/transmission: 5-cyl. 2.5 liter turbodiesel med intercooler, permanent 4-hjulstræk med 5-trins manuelt gear og reduktionsgearkasse. Kølesystemet flyttet om på ladet for at beskytte det mod stød og søle. Forstærkede drivaksler og spærredifferentiale for og bag, forstærket kardanaksel og differentialer beskyttet med kraftige bundskjold.

 

Ydelse: 122 hk, 300 Nm.


Chassis: Stiv ramme med stive aksler og uafhængigt ophængte hjul med langsgående svingarme, Panhard-stav, forstærkede skruefjedre og teleskopstøddæmpere med forlænget vandring.

Chassisrammen er hævet 3 tommer for at øge frihøjden.

Cockpittet er beskyttet af et 6-benet sikkerhedsbur af tykke profilrør boltet til rammen, som desuden forsynet med kraftige trækøjer for og bag.


Styretøj: Snekke/rulle med servoassistance, styre- og sporstænger er beskyttet med kraftige bundskjold.



Bremser: Skiver for og bag, mekanisk håndbremse.

Tank: 54 liter, beskyttet med forstærket bundskjold.

Hjul: 7x16 tommer fælge med 35-tommer Simex terrændæk.



Vægt: 1.500 kg.


 

Andre Fakta:

 

Kabinen indrettet med sportssæder, sikkerhedsseler af H-typen, ildslukker, nødhjælpsudstyr, sikkerhedshjelme med trådløs samtaleanlæg, hovedafbryder, kontrolinstrumenter for bl.a. kølevands- og olietemperatur, ladespænding og strømreserve samt hydrauliktryk. Desuden elektronisk triptæller, GPS-navigation og GSM mobiltelefon og CB-radio.

Foran er monteret et hydraulisk; alternativt elektrisk, Milemarker-spil med stålwire eller syntetisk plasmatov og bagtil et Warn 9000 el-spil med stålwire.


Til bilens ekvipering hører og hjælpelygter og arbejdslys, Hi-Lift donkraft, træktove, sjækler, kasteblokke, ekstra plasmatov og wire, værktøj og ekstra brændstof. Til et løb som Rainforest Challenge stuves bilen tillige med feltsenge og vandtætte aluminiumskasser med tørt tøj, sovepose og forplejning; mad og drikke, til minimum fem dage.

 

CHRISTIAN NAUTA, driver

34 år, beslagsmed, Amager.

Har kørt off-road i 15 år og har i de seneste år opnået flere topplaceringer sammen med Søren Bach

 

 

 

SØREN BACH,

co-driver

32 år, gørtler, Frederiksberg.

Tidligere aktiv rallykører. I dag fascineret af off-road sportens udfordringer

 

fatpony.dk© 2008