Onsdag d. 12. oktober 2011                                                                                           tilbage til forside

Godmorgen kl. 5.30 - man får da noget ud af dagen. :-) Og en time efter vågnede feriens 3. udfordring..... Nå ja - glemte vist at nævne Udfordring nr 2, som vi fik tirsdag, da vi rejste: Kabinepersonalet hos Air Canada varslede strejke torsdag - dagen, hvor vi skulle flyve med Air Canada fra Toronto til New York - men never mind.... den blev afblæst i går. Tak tak..... Men nu til vores 3. udfordring og den overgår vist de andre to: Mathilde vågnede med feber! Brændende varm og ondt i hovedet! Åh - nej det lille pus... Har fået massage, kølige omslag, aircondition på fuld drøn, panodil og masser af vand og kys og omsorg - og så håber vi at en ekstra lur kan udøve mirakler.

Morgenmaden må indtages her på hotelværelset og så må vi slappe her til vi skal checke ud, og så sætte turen rundt i Toronto by på stand-by et par timer - måske droppe den eller splitte os. Øv - men Toronto by - den blir vist nogle år endnu, så den når vi nok en anden gang - lige nu er det vigtigste at Tilde kommer på højkant igen.

Vi slappede på hotellet med morgenmad hentet ”nede på hjørnet” og afventede at Tilde skulle blive lidt bedre. Hun fik en lur og det hjalp. Vi pakkede og forlod hotellet kl 11 og kørte lidt rundt i Toronto by. Henrik var guide og en glimrende én af slagsen – han har hørt godt efter på alle hans ture herover til. Vi kørte bl.a. ned af verdens længste gade, som hedder Yonge street. Den går tværs gennem Canada og er altså meget lang.

Så af sted til lufthavnen – bilen blev afleveret og "Homer" blev pakket ned. Tak for lån til Mylle og Jacob - ham har vi været glade for og har grinet af (Homer = GPS). Alt gik så fint og nemt i lufthavnen – vi røg lige igennem ved hjælp af Henriks "venner" fra Air Canada. Og så var der  ingen mennesker, for ingen havde turde bestille flybilletter til denne torsdag pga strejken. Vores held.....

Vi fløj kl. 14.15. Desværre sad vi ikke samlet - overhovedet, men jeg fik byttet mig til at sidde overfor Tilde på den anden side af gangen - med en meget indigneret ældre dame, som byttede med himmelvendte øjne! :-) Vi satte hver vores film på og fløj 1½ time til La Guardia lufthavnen i New York. Lige som vi skulle lande blev Tilde dårlig og kastede op..... Øv - hun var skidtmas....

Ud og sidde lidt i det fri og så tog vi en taxi til vores hotel - ½ times tids kørsel - $42. Og da vi ankom til hotellet stod det helt klart - det ligger SUPER godt og dejligt centralt! Det var det positive - men selve værelset.... Det er utroligt, hvad de kan tage for overnatninger herovre. Vi har fået et meget lille værelse til 4 personer og med et meget lille badeværelse og det er slidt og trist og uden a/c - men pyt - vi skal bare sove her og det er skønt at det "kun" er på 4. sal. Pris pr. nat ialt ca. 1.800 kr - så det er nok okay. Og igen - vi bor meget centralt her på 7th ave.

Vi pakkede bare ud og da Tilde synes hun var klar, så var det ned på gaden - i virvarret.... Gang i den! Og vi gik nærmest bare og kiggede op hele tiden.... Mikkel er totalt i sit es - tvivler på om vi får ham med hjem igen. Den her by er bare LIGE ham! I taxien fra lufthavnen sad han med et stort saligt smil og bare kiggede og nød det hele! :-) Ind i M&M's butik i 3 etager...... Disney store..... lidt souvenir butikker - og så var vi på Times Square. Fantastisk sted! Vi fik købt billetter til "Lion King" tirsdag aften kl. 19 - pris pr. stk. $99 (ca. 575 kr). Der var 4 prisklasser og det her var 3. dyreste.... Det glæder vi os til! Tilde blev træt og hun og jeg gik hjem til hotellet med lidt medbragt mad og slappede. Drengene turnerede videre og kom hjem senere med kaffe :-). Alle var ved at være godt trætte, men vi er så klar til at indtage NYC de næste 6 dage!