Redesign af aldi.dk

Gruppe 4: Fenja, Jarle, Line og Jens
Opgave: Redesign af www.aldi.dk

Her er vores bud på en ny ALDI hjemmeside.
se udkast her: www.vindal.dk/aldi
Strukturelle og tekstlige valg
Vi har hentet indpsiration til hjemmesiden fra www.fakta.dk og www.irma.dk. Irma brander et enkelt mærke på forsiden, som skal fremhæve nogle af værdierne i virksomheden, på samme måde vil vi gennem Mælkebøtte fremhæve ALDI-princippet. Fakta har en meget enkel og overskuelig menu, som vi har ladet os inspirere af. Vi synes aldi.dk bør være mere enkel end den er i dag, da den er uoverskuelig. Vi mener at modtagerne (primært kunderne) til hjemmesiden skal have en enkel tilgang til informationer. Siden er bygget op i en gridstruktur, hvor de forskellige indholdssiders vises i blokken med Mælkebøtte, Tilbudsavis og Ugens opskrift med inspiration fra Garret. Pga. ALDI’s manglende opdateringer på den nuværende side, vil vi forenkle arbejdet med siden ved udlukkende at opdatere tilbudsavis og ugens opskrift. Feltet omkring Mælkebøtte mælken skal kunne skiftes hver 2-3 måned eller som en random funktion mellem forskelle temaer. Teksten skal være meget kort og enkelt, da det er de færeste der gider at bruge tid på at læse på siden. Kunder bruger nok maks 1,5 min på siden, og der skal de hurtigt kunne tilgå information.

Card Sort

Sidens opbygning som card sort

Visuelt udtryk
Vi har rydet op i deres side og menulinie. Vi har bibeholdt deres farvevalg fra logoet og typografi. Vi har lavet en forbedring af det æstetiske udtryk på siden. Vi tror på at det siden bør have, er et enkelt udtryk, der hurtigt giver overblik over information på siden.

Udkast

Udkast på papir

Menu
Vi har brugt ”The cart sort” (Pearrow) til at diskutere sidens indhold. Under hvert hovedmenupunkt (blå) kommer undermenuen (rød) frem, hvis der er undermenupunkter.
Struktur:
Varer
Tilbudsavis
Egne mærker (beskrivelse af egne mærker som eksempelvis Mælkebøtte)
Ugens opskrift (Opskriftsforslag med indkøbsliste til ALDI med samlet pris)
Email service (Få tilsendt ugens opskrift og tilbudsavisen)
Find butik (Med kort/søgefunktion)
Om Aldi (Virksomheden ALDI)
ALDI garanti
ALDI-princippet
ALDI International (den internationale hjemmeside)
ALDI aktuelt (Nyheder og informationer fra ALDI, presse/medie omtale)
Kontakt
Søg job

Ditlevsens kommunikationsmodel
Afsender:
Synlig afsender: ALDI
formidleren: Reklameafdelingen (Os)

Tekst
Tekst: ALDI’s værdier og deres principper
Informativ: Fortæller om den økologiske mælk
Ekspressiv: ”Øko godt for miljø”, den skal brande mælken samtidig med ALDIs principper – en branding af virksomheden
Appellativ: Den får forbrugeren til at gå i ALDI og købe økologi
Hovedsageligt her at vægten lægges i vores tekst

Modtager
Prisbevidste forbrugere, der går efter tilbud og permanente lave priser.

Referenten
Den økologiske mælk fra Mælkebøtte

Genre
Branding af ALDI og deres principper

Kontekst
Co-tekst: blot et emne blandt andre undersider på Aldi.dk
Konteksten: Alle supermarkeder har en tilsvarende tekst om værdier

Aldi Forside

Vores udkast til den nye aldi.dk – se den i stor format på www.vindal.dk/aldi

Tekst til Mælke-spot
Danmarks billigste øko-mælk
Den danske øko-mælk fra Mælkebøtte er et godt eksempel på ALDI-princippet, hvor vi kombinerer høj kvalitet med markedets laveste priser. Derfor kan du i ALDI altid købe økologisk kvalitetsmælk til en fast lav pris.

~ af jarledc på oktober 11, 2007.

Skriv en kommentar