Begejstring i Bredeværket

_MG_3369-closeupHvis du nu forestiller dig smagen af Danmark viklet ind i verdens bedste chokolade, skabt i mundrette stykker i de mest fantastiske omgivelser og med en eftersmag af rene råvarer så har du grundstenen af ChocoNord. Hvis du så tillægger elementer af ro, renhed og stilhed, så har du hele konceptet bag. Og det bedste … det er en fri for alle former for fedt … på grænsen til sundt!
 
I Brede Værket har Peter Svenningsen fået lov at låne museets køkken til fremstilling af sine chokolader. Han er en slags NOMA i chokoladeklæder, idet han udforsker, hvordan danske ingredienser kan give smag i hans chokolader. Friske bøgeblade, henkogte spæde rabarbere, Læsø salt og honning fra brune bier fra selvsamme ø, krokant af mint, afkog af bregner, fennikel, hindbær, jordbær, anis, rødgran … eksperimenterne er mange og varianterne er forskellige fra uge til uge. Peter er egentlig uddannet grafiker og hans æstetiske sans skinner igennem hans altid firkantede chokolader. De rene linjer giver renhed i det samlede udtryk. Selv taler han om ro. God chokolade tager den tid som gode ting tager .. at opvarme chokoladen til den helt rette temperatur tager 1½ time, at finde den helt rette kombination til fyldet tager tid og man kan lige så vel også tage det med ro for at gøre arbejdet med størkning og indpakning ordentligt. Den rene chokolade skabt i et roligt tempo.

Salget og udvikling er også gået ganske rolig fremad. Der sælges hovedsageligt til virksomheder, selvom man kan komme forbi i værket og købe engros. Peter har valgt en position og fundet et sted i markedet, hvor der er plads til hans passion. En passion for innovation, en interesse for de danske muligheder, og en lyst til at give noget godt til alle os, der spiser chokolade. Der er også gode muligheder for ChocoNord at blive kendt. Der er stærkt lederskab, der er gode råvarer, der er en klar holdning, der er lysten til innovation. For mig at se mangler der blot en klar stillingtagen til omdrejningspunktet for ens kundeoplevelse. Detaljen om hvad man vil efterlade kunden med. Den følelse/fornemmelse som kunden skal stå med tilbage, og hvorfra man bygger resten af sin storytelling og produkter fra. Det er i det punkt, at man virkelig kan mødes med sine kunder. Mange kan forholde sig til vandbaseret chokolade, håndlavet chokolade, fyld af danske råvarer, men endnu flere kan foreholde sig til, hvad det gør for dem. Hvad det skal give os kunder. Mange virksomheder bliver væk i deres produkter, men jeg er sikker på, at Peter Svenningsen nok skal gøre ChocoNord ikke bare til et produkt, men til en formidabel kundeoplevelse.

 

fordi gode kundeoplevelser er god forretning,

Katja

 

 

Skriv en kommentar