Feriebilleder fra Thailand

Vores hotelværelse kan ses på Google Earth ved at flyve til '7.84331, 98.3016'. Selve hotellets hjemmeside er: www.accessresort.com

Fredag den 4. april: Første dag i Thailand

Vi er kun lige ankommet, så er Lone i Poolen, men det er heller ikke svært, når den ligger lige uden for vores terrasse.

Efter morgenmad (som vi selv måtte betale den første dag) går vi en tur ned for at se stranden.

Om aftenen vælger vi at spise buffet på en fin thailandsk restaurant. Det viser sig at være italiensk aften, men det er helt ok.

Lørdag den 5. april: Afslapning og brændt hud på stranden

Mogenmad nydes ved pølen. Herefter går vi til stranden og får brændt den hvide hud.

Søndag den 6. april: Privatchauffør hele dagen

Elefant trekking. Vores elefant hedder Money, er 25 år og bange for elefanten foran. Det er svært at fornemme, men vi sidder faktisk meget højt oppe.

Vi siger farvel til Money efter en times ridetur. Det var en spændende tur.

Højt oppe på bakken/bjerget bag hotellet er man i gang med at bygge en 45 meter høj Budda.

Wat Chalong er et af de mange flotte templer. Her følger tre udvalgte billeder.

Alle taxi chauffører med respekt for sig selv stopper ved butikker i håb om, at turister vil købe ind. Vores er ingen undtagelse og i modsætning til vores tur til Tyrkiet, så køber vi en flot ring til Lone her. Hvidguld med diamanter.

Søndag aften slutter med aftensmad på hotellet i tordenvejr og regn i stænger.

Mandag den 7. april: Golf i Thailand

Det var med stor nervøsitet over vejret, jeg (Henrik) vågnede, men det viste sig at være fint igen. Det er teestedet på hul 10, et meget specielt par 5 hul, der kan nås i drivet, hvis man kan carry 220 meter. Kim (min medspiller) er forretningsmand fra Syd Korea og medlem af banen. Min caddie er nummer 381 og meget sød. Banen kan ses på: www.phuketcountryclub.com

Tirsdag den 8. april: Afslapning

Dette mindre tempel ligger på vejen fra hotellet til stranden, og hedder bare Karon Temple. Et par gange om ugen er der marked ved templet om eftermiddagen.

Lone får ordnet fødder.

Flot indgang til restaurant på stranden.

Lone får en spændende drink i poolen, mens Henrik må "nøjes" med en øl. Læg mærke til, at det faktisk er en rigtig kokosnød, der er drink-glasset.

Henrik spiller fire-på-stribe med bartenderen, der er kendt for aldrig at tabe, men han vinder dog kun 3-1 i bedst af fem.

Lise og Carsten er et hyggeligt par fra Havdrup, vi har spist sammen med flere gange.

Fredag den 11. april: FantaSea

Dagen starter med et billede af resultatet af gartnernes havearbejde. De har virkelig fået ryddet hjørnet, så det er blevet endnu flottere.

Om formiddagen tager vi på Kata Beach med Lise og Carsten. Kata Beach er nabostranden, og her snorkler Carsten i vandet ude ved stenene, der kan ses i baggrunden. Lise har kikkert med, så hun kan holde øje, at der ikke sker Carsten noget.

Om aftenen tager vi taxi til FantaSea, som er et thailandsk show med blandt andet elefanter, og som har verdens største buffet. Vi har fået bordnummer på tøjet, så vi kan se, hvor vi skal sidde.

Bagefter er der show i en anden bygning. Her er et par billeder af indgangen. Man må ikke fotografere indenfor, så kameraer (inkl. mobiltelefoner) bliver opbevaret og udleveres bagefter.

Lørdag den 12. april: Husorkesteret Sugar Daddy

Vi skal selvfølgelig huske et billede af husorkesteret Sugar Daddy, som spillede og sang fortrinligt.

Søndag den 13. april: Nytår i Thailand

Så flotte var vi, inden vi gik i byen på nytårsaftensdag.

Og sådan så vi ud, da vi kom hjem fra byen. Nytår fejres i Thailand ved at alle sprøjter med vand på alle og smører noget hvidt klister på kinder og arme. Det foregår utrolig hyggeligt.

Vi får talt med Birthe og Steffen fra Odense, og Steffen overtaler Henrik til "fælles" massage. Steffen tager den bløde oliemassage, mens Henrik vælger den hårdere thai-massage.

Bagefter kan vi næsten flyve, og det skal selvfølgelig fejres med en drink.

Vi spiser sammen om aftenen, og Steffens udtryk siger det hele: "Hvad er det dog, jeg har bestilt?"

Mandag den 14. april: Lones fødselsdag

Lone vil gerne danse på sin fødselsdag, og det sørger Steffen for sker. Jeg (Henrik) kvitterer hermed med et gratis reklamelink: www.laas.dk

Tirsdag den 15. april: Sidste dag i Thailand

Sidste dag i Thailand tilbringes i hyggeligt selskab med Birthe og Steffen på Kata Noi Beach, som er et rigtig dejligt sted, hvor man kan se flotte farvede fisk svømme rundt ved stenene.

Med lidt god vilje kan man se mindst fire gul og sort stribede fisk i vandet.

Onsdag den 16. april: Udskudt hjemrejse

Vi skulle have været hjem kl. 4:35 om morgenen, men vi blev ni timer forsinket. Heldigvis blev vi adviseret om aftenen, så vi kunne sove længere og få både morgenmad og frokost samt nå at svømme lidt i pølen. Udemærket service fra Star Tours side.

Mellemlanding i Al Ain (De Forenede Arabiske Emirater). Vi flyver med Boeing 767-300.