Speedsim

april 9, 2008

Speedsim er et program til simulering af angreb – både flåde og Interplanetarraket(IPR) angreb.

Programmet giver mulighed for at simullere angreb før de finder sted og på den måde finde ud af hvad der er nødvendigt for at vinde et slag.

Alle funktioner i programmet med at læse spionage rapporter og lignende bør være fuldt understøttet med den danske sprogfil.

Programmet kan hentes på speedsim.net

Der er også lavet en websim der er speedsim bare på internettet istedet for lokalt på computeren. Den kan findes på websim.speedsim.net

Installation

speedsim.net kan du downlaode en installatins fil. det gør du ved at trykke på “Downlaod”, her kan du downlaode speedsim (jeg vil rekommandere “speedsim installer”)

Programmet installeres fuldstændig som alle andre programmer så det er relativt nemt.

Første gang du åbner speedsim beder den dig om at vælge hvilken sprogfil programmet skal bruge. Her kan du vælge mellem en lang række sprog (jeg fortrækker dansk :P).

Guide

main vindue:

1. flåde

2. forsvar

3. teknologier (våben, skjold, panser og fart)

4. options

5. egen posion

6. resultat

7. AKS flåde slot

8. raid list

9. ekstra funktioner

speedsim main vindue

1. flåde

Ret simpelt, bare indsæt den angribene og forsvarende flåde. Efter simulationen vil der til højre for hvert udfyldt felt, dukke den rasterende flåde dukke op.

2. forsvar

Grundlagt er forsvar identisk med flåde. Med to små ændringer: der er ingen angribene forsvar(logisk nok) og hvis du aktivere “IPR beregner” vil nogle nye felter dukke op: Interplanetarraket(IPR), forsvarsrakketer(AR)

Udfor hvert felt er der en checkbox her kan du sætte hak for primært mål, i dette eksembel er Light Laser(lille laser) valgt som primært mål og 1 rakket affyret. Tallet i kassen under IPR, er det antal rakketer der skal til at ødelægge hele forsvaret (her skal der 35 til). Knappen “Next Wave”(Brug resultat) overføre dataen fra IPR simulation til næste simulation.

“For at lave den mest præcise simulation skal våben, panser og impuls være indsat.”

3. teknologier

Indsæt den angribene og forsvarende flåders(forsvars) teknologier (våben, skjold, panser og fart). fart (forbrænding, impuls og hyper) bruges til at udregne den angribenes flådes brændstofs forbrug og hastighed (tid).

4. Options

Her kan du hurtigt vælge nogle af de vigtigste indstillinger (F4 for flere indstillinger).

  • Ændre skin: her kan du vælge, aktiver eller deaktivere speedsim skins som kan downlaodes her download skins
  • Ændre sprogfil: her kan du vælge hvilket sprog du vil bruge.
  • Vis B/D-scenarie automatisk: åbner Bedst/Dårligst vinduet automatisk efter hver simulation.
  • Vis B/D-scenarie: åbner Bedst/Dårligst vinduet.
  • Vis Balance: vis en lille popup som viser profit efter slaget.

(5)6. resultat

  • Kamp på: viser posion for slaget.
  • Ruinmark: viser ruinmarkens størrelse efter slaget.
  • Ruinmark(recycler): viser hvor mange recycler der er nødvendigt for at samle hele ruinmarken.

7. AKS flåde slot

Her kan du skifte fra Aks flåde slot til slot.

God fornøjelse!

Skriv en kommentar