For mange virksomheder og organisationer kører hverdagen egentlig rigtig fint uden at det er nødvendigt at opbygge en stor marketingafdeling, der skal kunne det hele. Men til enkeltstående projekter eller opgaver er der måske alligevel brug for ekspertise indenfor området.

For andre virksomheder med erfarne og etablerede marketingafdelinger kan det i perioder være vanskeligt at håndtere alle marketingopgaver pga. travlhed, sygdom, barsel eller andet.

På begge områder kan jeg være den ekstra ressource og samtidig et økonomisk attraktivt alternativ, og der er mange modeller for samarbejdets form.

For nogle kunder udarbejdes en længerevarende aftale om, hvad der skal løses som faste opgaver eller det aftales fra måned til måned, hvor der er særlige behov. Andre kunder benytter sig af at der er mulighed for at få løst et enkeltstående projekt uden at skulle fastansætte en ekstra medarbejder.

Den konkrete model er op til kunden, men for alle gælder det, at mine kunder når som helst kan stoppe samarbejdet. Som kunde forpligter du dig altså ikke til at bruge mig i et bestemt omfang, men udelukkende når der er behov.

Et længerevarende samarbejde betyder, at jeg lærer virksomheden bedre og bedre at kende og derfor endnu bedre er i stand til at hjælpe og rådgive med de alsidige opgaver.