Velfungerende markeder er vejen til vækst og forbrugervelfærd
Digitale formidlingstjenester
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fører tilsyn med, at danske digitale formidlingstjenester overholder forordningen om digitale tjenester (DSA). Med de nye regler får tjenesterne en række nye pligter, der skal medvirke til at begrænse omfanget af ulovligt indhold online. Fx skal brugere kunne anmelde ulovligt indhold til tjenesten og kunne klage til tjenesten, hvis indholdet ikke fjernes. Hvis tjenesterne under det danske tilsyn ikke overholder kravene i DSA, kan DSA-tilsynet gribe ind.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Konkurrenceankenævnet: Sydbank har ikke efterlevet Konkurrencerådets påbud
Konkurrenceankenævnet har stadfæstet, at Sydbank ikke har efterlevet Konkurrencerådets påbud fra 2021. Rådet påbød dengang banken at give en agent for et betalingsinstitut adgang til bankens betalingskontotjenester.
Læs mere
-
Interiørvirksomhed har deltaget i et kartel
Virksomheden Hübsch har deltaget i et kartel ved at koordinere priser med en konkurrerende virksomhed. Det har Konkurrencerådet afgjort. Sagen vil blive indbragt for Sø- og Handelsretten med henblik på en civil bøde.
Læs mere
-
Konkurrencerådet griber ind i Norlys’ køb af Telias danske aktiviteter
Konkurrencerådet har godkendt Norlys’ køb af Telias danske forretning med mobiltelefoni, bredbånd og tv. Med godkendelsen følger en række krav til Norlys, så fusionen ikke vil skade forbrugere, som har behov for bredbånd eller mobiltelefoni.
Læs mere
Elbilister går glip af konkurrencegevinster
Markedet for opladning af elbiler er nyt og i hastig vækst. Men konkurrencen har det svært, og det koster elbilisterne dyrt. Det viser Konkurrencerådets analyse.