UJJ modul 2

Page 1

Undervisnings Jiu Jitsu Modul 2 Skolelederne siger: Konsulenterne siger: Lærerne siger:

kompetencelø+…. Det lærerne e+erspørger… Det virker……


Undervisnings Jiu Jitsu -­‐ UJJ©. Hvad er det? UJJ© handler om håndterbare simple men stærke undervisningsteknikker herunder styring af energien i klassen, relaAonskompetencer, konflikthåndtering og ikke mindst reel ”klasseledelse.” Det handler ikke om kampsport men om at mestre undervisningen. Til hvem?: UJJ© er målreGet Al både ruAnerede og uruAnerede undervisere og supplerer begge grupper med reelle redskaber og begreber. Det får I: UJJ© er klasseledelse, konflikthåndtering og pædagogisk undervisningsstruktur samlet, struktureret og gjort brugbart. UJJ© kan med garanA omsæGes umiddelbart eIer kurset, og vil give det pædagogiske personale en fælles referenceramme at arbejde ud fra. UJJ© er 4 Al 5 moduler hvor I som insAtuAon kan plukke i de forskellige moduler, dog er der en ide i uddannelsens opbygning. Indhold i Modul 1 – Grønt Modul ”Det der slår en når man har været på begge •  BEEM modellen – Klasseledelsesredskab dage, er hvor godt det hele hænger sammen, •  4F debriefingsteknik og 3H så alle tråde bliver fulgt op, det er supergodt!” •  Indhold Risiko modellen Christa Bonde, Skoleleder •  Signaturhistorien – Inklusion og relaAon •  Ankering – brug lokalet Al at fortælle hvad du vil fortælle •  Oplevelsesbaseret læring Hvordan: Der bliver både fart på og Ad Al fordybelse. I får udfordret og trænet de forskellige undervisnings-­‐ og læringssAle i løbet af uddannelsen. Vi veksler mellem teoreAske oplæg og prakAsk træning af det vi har gennemgået og I får megen ny viden, som hurAgt kan omsæGes Al noget I kan anvende i praksis.


BEEM modellen – en model der giver dig mulighed for at få kontrol med undervisningen. Det er klasseledelse, reel klasseledelse.



Signaturhistorien

Vi siger I Bang Akademi, at al inklusion starter med relaAonen to mennesker i mellem. Vi har udviklet redskabet Signaturhistorien som det første redskab Al at møde andre mennesker. Det virker og det er superfedt.

Tilbagemeldingerne vi får, gør os yderst ydmyge. Det virker og gør den enkelte underviser sikker på sig selv. ”Jeg bruger ”Signaturhistorien” hver dag. Jeg har udviklet flere Signaturhistorier aCængig af emner, klasser og fag” Katrina – lærer, Brøndbyvester skole


Ankring -­‐ hvordan man også kan bruge det fysiske lokale som klasseledelse


Alle modulerne i Undervisnings Jiu Jitsu

l Modu i denne t n ø r G se mod – er i r v 1 u r l t e k u d u d n r l at u ige st d i Mo Indhol n og forskell g redskaber A ne o •  Hjer an vi lærer – d e r g Glæd •  Hvo o n o A a deGe. ghed, MoAv el y r ehalvd T n , r d e i j l l h i •  T stre og ven entre e r j ø H •  wc og Flo l •  F l o w modu dskab e g n a r – O esre odul 2 Klasseledels M i d l o – len Indh 3H model M E E knik og B e t s •  g n llen briefi laAon ortælle f l i v u  • 4F de Risiko mode klusion og re ad d ol d In ælle hv t r o f •  Indh urhistorien – t a et Al at g lokal g u •  Sign r b – lærin ering •  Ank elsesbaseret v •  Op l e

l modu t n u r – B dul 3 o M i ld Indho PING r O •  LO dine eleve S •  SM iktsAgen ring nfl •  Ko flikthåndte n •  Ko iktløsning ul nfl t mod •  Ko r o S – ul 4 Mod i d l o Indh ring g •  Læ nAonen ba l u si o n k s k e e u t Jits dre •  In lig Jiu ordan min g o r p •  S , hv usion l k n I •  og psspr •  Kro

Kontakt os på www.bang-­‐akademi.dk


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.