Onsdag 24. april i Industriens Hus

15 år med Copenhagen FutureTV!

Tilmeld dig hér

Copenhagen Future TV Conference 2024

Onsdag 24. april
i Industriens Hus

Tilmeld dig her

Copenhagen FutureTV
Conference 2024

15 år med
Copenhagen FutureTV!

Business NOT as usual

Business NOT as usual

Copenhagen FutureTV Conference har siden 2009 hjulpet aktørerne i den danske tv- film og streamingbranche med at ruste sig til fremtidens næste store overraskelse, og med at forstå dynamikkerne på et stærkt turbulent marked, hvor brugeradfærd og teknologi ændrer sig hurtigt og uforudsigeligt.

Konferencernes mål har været at give dybdegående indsigter fra førende analytikere og inspiration og viden fra markante aktører. Sådan bliver FutureTV 2024 også!

Konferencen har i år temaet Business NOT as usual – med grundig analytisk kortlægning af, hvor tv- og streamingmarkedet er på vej hen.

FutureTV byder som altid på en række højaktuelle og gennemresearchede indlæg fra eksperter og toneangivende aktører, der er med til at sætte dagsordenen på markedet.

Dagens hovedemner er nogle af de største spørgsmål, der præger branchen i disse måneder, både globalt og nationalt i Danmark.

Hvilke er de største forandringer blandt de største mediegiganter og tech-giganter, og hvad kan vi forvente i den nærmeste tid? Hvilke er i dag de største forandringer på vej? Hvad skal vi særligt holde øje med, internationalt og i Danmark?

Netflix, Disney+, Prime Video går live med sport og events og udvider bredden i deres tilbud til kunderne. Hvad betyder det for tv-markedet? Er amerikanske streamingtjenester ved at overtage de roller, som tv-stationer og kabel-tv udbydere tidligere havde monopol på?

Og hvad med kunstig intelligens? Vi ser på en række forskellige vinkler på AI udviklingen for tv- og streamingbranchen.

Det fulde program kan ses hér, og du kan allerede nu tilmelde dig hér.

Talere og indlæg ved årets konference

Scenen sættes for FutureTV 2024

– med et analytisk brancheoverblik

Claus Bülow Christensen  | Stifter og tilrettelægger af Copenhagen FutureTV Conference og dagens moderater




Forbrugerne har ordet

– hvad ser man og hvad bruger man penge på?

Daniel Ebert Pedersen  |  Business Development Director, Partner

P2F – from Paid to Free

– the next market evolution in online video

Tony Gunnarsson | Principal Analyst, TV, Video & Advertising

Peter Loell

TV-reklamen under pres

– streaming med reklamer vinder frem

Peter Loell  |  Director, Hearts & Science

TV-reklamen under pres

– streaming med reklamer vinder frem

Claes Braagaard  |  Chief Investment Officer

Scenen sættes for FutureTV 2024

– med et analytisk brancheoverblik

Claus Bülow Christensen  | Stifter og tilrettelægger af Copenhagen FutureTV Conference og dagens moderater




Forbrugerne har ordet

– hvad ser man og hvad bruger man penge på?

Daniel Ebert Pedersen  |  Business Development Director, Partner




P2F – from Paid to Free

– the next market evolution in online video

Tony Gunnarsson | Principal Analyst, TV, Video & Advertising



Peter Loell

TV-reklamen under pres

– streaming med reklamer vinder frem

Peter Loell  |  Director, Hearts & Science



TV-reklamen under pres

– streaming med reklamer vinder frem

Claes Braagaard  |  Chief Investment Officer



Nye penge til film og tv-branchen?

En analyse af kulturbidragets effekt og produktionsrabatters virkning

Claus Bülow Christensen  |  Founder, CEO



Krisen i den danske produktionsbranche – årsag og virkning, løsning og fremtid

Paneldebat

Deltagerne i paneldebatten offentliggøres senere.

Generative Creative AI in the TV world of the future

Lars Bastholm  |  Founder & Creative Director of Bastholm.com

Risici fra det illegale marked og generativ kunstig intelligens

Maria Fredenslund  |  Direktør, Rettighedsalliancen

Risici fra det illegale marked og generativ kunstig intelligens

Thomas Heldrup  |  Head of Content Protection & Enforcement

Nye penge til film og tv-branchen?

En analyse af kulturbidragets effekt og produktionsrabatters virkning

Claus Bülow Christensen  |  Founder, CEO




Krisen i den danske produktionsbranche – årsag og virkning, løsning og fremtid

Paneldebat

Deltagerne i paneldebatten offentliggøres senere.

Generative Creative AI in the TV world of the future

Lars Bastholm  |  Founder & Creative Director of Bastholm.com





Risici fra det illegale marked og generativ kunstig intelligens

Maria Fredenslund  |  Direktør, Rettighedsalliancen





Risici fra det illegale marked og generativ kunstig intelligens

Thomas Heldrup  |  Head of Content Protection & Enforcement





How to estimate the global value of a movie or TV series

– or a given artist

Amit Devani | Director of Insights, EMEA





MAX kommer til Danmark

– ny streamingtjeneste efter storfusion.

Christina Sulebakk  |  Direktør, WarnerBros. Discovery




Public service i fremtiden

DR’s rolle på det fortsat voksende tv- og streamingmarked

Maria Rørbye Rønn  |  Generaldirektør, DR




How to estimate the global value of a movie or TV series

– or a given artist

Amit Devani | Director of Insights, EMEA





MAX kommer til Danmark

– ny streamingtjeneste efter storfusion.

Christina Sulebakk  |  Direktør, WarnerBros. Discovery




Public service i fremtiden

DR’s rolle på det fortsat voksende tv- og streamingmarked

Maria Rørbye Rønn  |  Generaldirektør, DR




Onsdag 24. april kl. 9.00 til 17.00 i Industriens Hus

Om dagens program

Analytikerne

Daniel Ebert Pedersen fra analysefirmaet Wilke præsenterer en spritny analyse af tv- og streaming forbrugernes adfærd og samspillet mellem tv- film, streaming og alle de andre medier. Hvilke ændringer ser vi i kundernes adfærd? Dem, der jo i sidste ende betaler det hele.

Vi ser på forandringer i medieøkonomien i de danske husstande, især i lyset af, at prisen for streamingtjenesterne er steget 20-30 procent samtidig med, at prisbillige reklamefinansierede versioner er hastigt på vej.

Vi får også besøg af Maria Rua Aguete fra det internationale analysefirma OMDIA med en frisk analyse med fokus på om de reklamefinansierede og gratis streaming tjenester er den næste store evolution på tv- og streaming markedet, i kombination med stor vækst i salget af fladskærme med indbyggede reklamer.

Pengene

Hvad sker der på det danske tv-marked, når streaming med reklamer bliver standard, og de store amerikanske streamingtjenester viser danske reklamer?

Vi får en analyse fra Peter Loell og Claes Braagaard fra OMD, der optrådte på FutureTV 2016 med et dengang profetisk indlæg, hvor vi spurgte:

“Og hvad hvis de abonnementsbaserede streamingtjenester som f.eks. Netflix på et tidspunkt indfører reklamer, hvad vil det så være værd for annoncører – og hvad vil det kunne betyde for de kommercielle tv-stationer?”

Her, otte år senere, får vi et opdateret FutureTV 2024 svar.

Den danske produktionsbranche har meget hårde tider, med konkurser og manglende projekter – hvordan kan der komme nye projekter og penge til branchen? Vi ser på en analyse af, hvad effekten af kulturbidraget forventes at blive, dels en analyse af de såkaldte produktionsrabatter.

Hvad kan det kan betyde for dansk tv- og filmproduktion, hvis Danmark, som det sidste land i Europa, får indført disse produktionsrabatter?

I indlægget hører vi også et panel af danske brancheaktørers syn på udsigten til produktionsrabatter i Danmark – en mangel, der har givet Danmark unødvendig hård konkurrence fra produktionsbranchen i andre EU lande.

Den kunstige intelligens

Alle taler om AI, men hvad er det mest konkrete, der først rammer tv- og filmbranchen?

Bliv provokeret af det, du ikke kan og vil tro på – men på FutureTV 2024 vil kunne se med dine egne øjne! De seneste landvindinger præsenteres af Lars Bastholm, ekspert i creative generative AI, og min partner på den nyligt afholdte Scandinavian Creative AI Summit 2024, som i øvrigt vender tilbage den 12. september.

Indlægget vil rumme eksempler på den nyeste opsigtsvækkende brug af AI inden for film og tv, og se ind i fremtiden for den næste teknologiske revolution, som vi efterhånden får på ugebasis.

Maria Fredenslund, direktør for Rettighedsalliancen vil i sit indlæg gennemgå hvordan ulovlig adfærd med streaming, tv og AI er et voksende problem – vi får en foruroligende status om hvordan piratkopieret indhold bliver brugt til at træne generative AI-modeller, og hvordan dette kan påvirke tv- og filmindustrien. Vi får også en status på det stadigt skiftende landskab af ulovligt indholds forbrug.

Vi får besøg fra Parrot Analytics, et førende adfærdsanalyse firma, der har specialiseret sig i at bruge kunstig intelligens til brugeranalyser i medieverdenen. Parrot Analytics kortlægger løbende en lang række adfærdsparametre på et globalt publikums efterspørgslen efter titler og genrer, og har udviklet algoritmer til at estimere den kommercielle værdi af både specifikke tv-serier, film og kunstnere.

Det åbner en mulighed for at dyre og komplicerede forhandlinger om rettigheder måske kan undgås i fremtiden, hvis man med disse nye typer AI data bedre og hurtigere kan nå til enighed om økonomiske aftalebetingelser. Dermed vil man kunne minimere risikoen for uhørt kostbare branchekriser og strejker. Måske.

De store aktører

Internationalt

21. maj kommer en ny stor streamingtjeneste til Danmark, når HBO Max og Discovery+ lægges sammen til Max.

Executive Vice President & Managing Director for Warner Bros. Nordics, Christina Sulebakk besøger FutureTV konferencen og præsenterer den kommende tjeneste og giver et indblik i, hvad danske streamingforbrugere kan forvente af Max.

Danmark

Når vi taler fremtiden for tv og streaming i Danmark, kommer vi ikke uden om DR, som er en betydelig del både af danskernes tv-fortid og tv-nutid – i dag også med en veludviklet streamingtjeneste.

Hvordan ser DR’s strategi ud for at fastholde interessen for streamingtjenesten, som alle danskere frit kan se, og som er finansieret af os allesammen?

Vi runder FutureTV 2024 af med et indlæg ved DR’s generaldirektør Maria Rørby Rønn, der også vil tage imod spørgsmål fra salen via Slido.

FutureTV 2024 sponsorer og partnere

Gem datoen i din kalender

Apple Google Outlook Outlook.com Office 365

Copenhagen Future TV Conference

Copenhagen Future TV Conference

Nordens største konference om fremtidens tv

Tv- og streamingbranchen er fortsat under store forandringer og udfordringer.

Det sætter vi fokus på ved Copenhagen Future TV Conference – en årlig dag med de nyeste analyser og indsigter i en række af de mest brændende emner i branchen og indlæg fra markante brancheaktører.

Branche netværk

Konferencen er mødestedet for alle, der interesserer sig for fremtidens tv. Du kan møde et bredt udvalg af personer og aktører fra hele branchen.

Forud for sin tid

Copenhagen Future TV Conference har etableret sig som Nordens førende konference om fremtidens tv. Vi har siden 2008 forudsagt de væsentligste udviklinger for tv-mediet.

De bedste talere

Talerne på konferencen er et nøje sammensat udvalg af internationale og lokale eksperter, udvalgt blandt både dygtige analytikere og trendsættende brancheaktører.

TomorrowsNextMedia Consultancy

– ved Claus Bülow Christensen

Rådgivning, analyser, workshops, seminarer, foredrag og konferencer
om fremtidens tv- og streaming marked.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vi udsender nyhedsbreve, når vi har nyt om workshops, masterclasses, seminarer, studieture og vores årlige Copenhagen Future TV Conference.