Domænenavnet Vertic.com har tidligere været ejet af et investerings- og rådgivningsfirma fra Milano i Italien, men fremover tilhører det det danskejede digitale bureau, der tidligere hed VerticPortals – nu blot Vertic.
– Vi har skiftet navn og efter lange forhandlinger købt vertic.com-domænet af den Italienske virksomhed. Mange af vores kunder kalder os i forvejen Vertic, og samtidigt både klinger det en del bedre og giver mere mening i forhold til vores forretning. Så vi anser vertic.com som noget nært perfekt for os, siger bureauets stifter og adm. direktør Sebastian Jespersen.
Samtidig med navneskiftet har bureauet redesignet sin hjemmeside, ligesom kontoret i København har fået ny identitet, som blev lavet overnight. Om to uger følger New York kontoret og herefter Singapore.
– Vi har fået malet kontoret i nye farver, sat nye billeder op, en kunstner har lavet et kunstværk direkte på en væg, og vi har fået skrevet diverse statements rundt omkring.  I samme forbindelse har vi udarbejdet en ny mission for selskabet, som skal danne rammen om vores videre internationale ekspansion, fortæller Sebastian Jespersen, som tilføjer, at der allerede nu ligger planer om åbning af nye kontorer.
Verics nye mission lyder:  “Vertic’s mission is to help industry leaders apply interactive solutions to build its brands and create great customer experiences across the entire digital channel.”
– Det dækker over, at vi vil hjælpe ledende selskaber i såvel Danmark som resten af verden med at udforme sites der skaber burgeroplevelser på tværs af den digitale kanal. Vi mener allerede at vi gør dette i dag, men nu har vi fået det nedskrevet i vores mission, siger Sebastian Jespersen.
Han peger på bureauets nylige arbejde for tv-stationen MTV som et godt eksempel på det nye Vertic.
Tv-stationen satser med hjemmesiden
www.mtviggy.com rent digitalt, og det er Vertic-ressourcer på tværs af New York- og Københavnskontoret, der står bag.
Bureauet har – blandt andet i konsekvens af de øgede internationale ambitioner – ansat Tina Dejan som Organizational Development Officer med fokus på at udvikle organisation på tværs af de forskellige kontorer, og derved skabe en platform for endnu bedre løsninger.
– Vi ønsker at skabe en virksomhed, hvor man som medarbejder kommer til arbejde med de største og mest markante brands i verden, og samtidig vil vi kunne sige til vores kunder, at vores projekter bliver allokeret med de mest kompetente personer på tværs af kontorerne, siger Sebastian Jespersen, som på det seneste – ud over MTV – har kunnet byde velkommen til Novo Nordisk og Radiometer som nye kunder.
Besøg vertic.com
her.