Hjem

Generalforsamling


Så er det tid til generalforsamling i Markedsforeningen og det bliver tirsdag den 6. februar kl. 1830 på Traverna Mediterano.


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være foreningens formand i hænde senest 3 dage før generalforsamlingen.


Stemmeberettigede på generalforsamlingen er de medlemmer, der senest ved generalforsamlingens start, har tilkendegivet at de ønsker medlemskab.


Dagsorden i henhold til vedtægterne.


Se vedtægterne her

Kaffe og rundstykker


På trods af sidste års tragiske lukning af Otterup Bageri, er det i år igen lykkedes for Jane Norberg Larsen at skaffe rundstykker til alle der møder op på Torvet mellem kl. 9 og 10 og KaffeImperiet sørger igen for kaffen.


Vel mødt

Bestyrelsen

Så er der torvemarkeder - igen


Nu skal vi kun sove 3 gange mere før vi er klar til at starte denne sæson for Otterup Torvemarked.


Det bliver som alle vel efterhånden er klar over - på en ny udgave af Torvet og der kommer nok til at være nogle udfordringer i starten, med at finde vores nye "faste pladser" på Torvet.


Der må som sædvanlig ikke stilles op før kl. 0600 og vi har indledningsvis tænkt os at de kræmmere der har brug for deres biler i forbindelse med stadepladsen, skal placere sig på den nye parkeringsplads over mod Otterup Farvehandel - der til torvedagene ikke er parkeringspladser - men en del af Torvet!


Vi vil være talstærkt til stede fra starten for at hjælpe vores kræmmere på plads. Men vi vil bede om meget tålmodighed, da det også er nyt for os med det nye torv.


Med håbet om atter et fantastisk torvemarked år...

Bestyrelsen

Nye sponsorer mv.


Markedsforeningen er i år igen lykkedes med at få udvidet sponsor-staben med hele 4 nye sponsorer:


Røgeostmanden

Taverna Mediterano

Nyt Syn

Just4You


Vi er glade for at vore sponsorer ønsker at deltage sammen med Markedsforeningen om at støtte vore plejehjemsbeboere via

Bryggergården og Kærgårdens Venner, der er en forening med formålet

at støtte aktiviteter for centrenes beboere samt aflastningspladser, således at hverdagen bliver afbrudt af hyggelige oplevelser.


Så nu er vi ved at være helt klar til den nye sæson, der jo som bekendt starter den 4. juni kl. 0900.


I år er der i lighed med tidligere år (med undtagelse af coronaåret 2020) kaffe og rundstykker fra kl. 9 - 10.


Det er som sædvanligt Otterup bageri der sponserer rundstykker og Kaffeimperiet der sponserer den tilhørende kaffe.

Plakat afsløring


Så er dette års markedsplakat klar, og for 16. gang er det Finn H. Frederiksen der har tegnet og farvelagt den.


Finn kommenterer:
Så blev det sommer, og Torvemarked, igen på et nyt og ”ommøbleret” Torv.
Stemningen på plakaten viser, en god feststemning, fyldt med musik - og godt humør - grillen er tændt - kaffen er klar – is og kolde drikke, både for store og små.


Vi ser på plakaten cyklen med den gode gamle ost fra ostehuset, i bagage-bæreren, parkeret i ”sikker” afstand.


Æbleskroget har ikke fundet sin plads i skraldespanden som det burde.
Barnet er ”fanget i nettet og hygger sig der.


Gå på opdagelse i boderne og gør et godt køb - masser af blomster, grønsager og frugt - kopper, potter, pander, glaskunst, gamle bøger, legetøj og meget mere - Tombolaen er også klar med gode præmier.


Vi håber på lørdage med sol og god stemning.


1. markedsdag den 3. juni.

Konstituering


Så blev den nye bestyrelse i Otterup Markedsforening enige om fordelingen af pladserne.


Formand Rasmus Fischer

Næstformand Finn Frederiksen

Kasserer Jane Nordberg Larsen

Sekretær Michael Lynge Christiansen

og menige medlemmer:

Torben Storm

Erland Willumsen


Bestyrelsen ser frem til sæsonen, der i år kommer til at foregå på et anderledes Torv, men der forhåbentlig er til at overskue og bruge!

Generalforsamling


Så er det ved at være tid til generalforsamling i Otterup Markedsforening og det bliver holdt på POP'en, der er en af sponsorerne for foreningen.


Tirsdag den 14. marts kl. 1900.


Dagsorden:


1. Valg af dirigent

2. Formandens beretning

3. Regnskab for året

4. Indkomne forslag

5. Fastsættelse af gebyr for stadeplads.

6. Valg

7. Eventuelt


I år er det med tilmelding da vi sidste år havde overvurderet deltageropmødet en hel del!


Tilmelding på info@otterupmarked.dk senest den 12. marts.

Bryggergårdens & Kærgårdens venner

 

Foreningen Bryggergården og Kærgårdens Venner har 9 arbejdende bestyrelsesmedlemmer.

 

"Vi besøger Bryggergården og Kærgårdens forskellige afdelinger 2 gange om året.

 

Her serverer vi smørrebrød med tilhørende øl/vand ogsnaps. Enkelte gange byttes smørrebrød ud med varm mad. Til den efterfølgende kaffe serveres lagkage.

 

Vi har altid et orkester med. De spiller og synger under spisningen. Herefter deles sanghæfter ud, så vi sammen med beboerne synger de kendte sange.

 

Hvis der er stemning for det, bydes der op til dans.

 

Sommerfest og julearrangement er også en årlig begivenhed. Vores arrangementer er til stor glæde for beboerne.

 

Ønsker man at støtte foreningens arbejde, kan dette gøres ved at indbetale et beløb til Nordfyns Bank reg. nr. 6862 konto nr. 0001045464.

 

Årligt kontingent Enlig: kr. 50 kr. Ægtepar: kr. 100 kr. Husk navn og adresse."

 

Bryggergården og Kærgårdens Venner støttes også af Otterup Markedsforening.

Nye tider


Vi kan nu offentliggøre at årets første torvemarked, bliver lørdag den 4. juni 9 – 14.


Lige en lille opdatering af gamle og nye regler.


I år har vi lavet lidt om på markedet i forhold til kræmmerne:


1. Det er ikke tilladt at sætte sin stand op før kl. 0600 lørdag morgen. Dette af hensyn til beboerne som klagede over meget støj sidste år.


2. Der må ikke holdes pladser til andre kræmmere. Det har man for den sags skyld aldrig måttet, men vi har ikke været ret gode til at håndhæve det.


3. Normalt er staderne mellem 3 og 5 meter brede, dybden afhænger af hvor man står. Bestyrelsen forbeholder sig ret til at påtale store afvigelser fra normalen og give restriktioner for fremtidige markeder til pågældende kræmmer.


Det er kun bestyrelsen der må holde pladser og det er for tiden kun til Storms Fisk, Lindegården, Røgeost og en plads til os selv.


4. Det er stadig 50,- kr. for en stand. Børn der sælger legetøj og frivillige foreninger har gratis stader.