Generelt

Nordic Traditions = svindlere?

22. november 2009 af DrAlfani (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Svar #68 - Citér
19. november kl. 15:25 af DrAlfani

Det er sku en svær branche at gennemskue.

Det eneste, der med sikkerhed kan slåes fast er: AT C.L. SEIFERT KLART ER ET TRUSTABLE FIRMA.

De har mange års er faring, er kongelige hofleverandæer og har der for ikke 'råd' til at yde dårlig service eller for den sags skyld levere varer af dårlig kvalitet.

Når det komme til spørgsmålet om, om det skal være Nordic Traditions (Underfirma af Estate ligesom ABC gruppen) har jeg svært ved at finde ud af det. Da vi på min skole første gang stiftede bekendtskab med Nordic Traditions, blev vi alle blæst bagover af deres store, rosende ord om sig selv. Sælgerne havde selvtillid, og gjorde næsten mødet til et show (hvilket jo i sig selv er en smule patetisk) de kunne ikke bruge tid nok på at rose sig selv til skyerne og fortælle os om, hvor mange fantastiske leveringer de havde gennemført tidligere... meeeen! TIDLIGERE, det er lige det. For da vi indkaldte til et møde hvorpå de kunne forklare dem selv, efter at vi havde fundet en masse snavs vedr ABC gruppen, som efter sigende skulle have en smmenhæng med Nordic, fortalte at de var et nyt firma, som først er stiftet i august 2009. Det giver derfor ikke megen mening, at de skulle have kunnet levere store leverancer TIDLIGERE, hvis de først er stiftet i august. Dette kunen godt tyde på t de bare fører deres handel videre som ABC-gruppen med med nyt navn: NORDIC TRADITIONS.

Sælgeren, som kom ud for at tale om sin sag, snakkede og snakkede. Og det er jo lige præcis også det han er ansat til at gøre. Han har ikke nødvendigvis nogen som helst form for hold i det han siger!

Jeg skal ikke kunne sige at Nordic leverer skod huer som ABC gjorde det, men det at de ikke fortæller os sandheden om deres baggrund og lyver over for os mht. firmaets erfaringer gør bare. at de bliver ekstremt utroværdige.

Og jeg stemmer klart ikke for at modtage huer og andet fra dem. Jeg er af den overbevisning, at man skal vælge det, der føles bedst. Og i dette tilfælde er Nordic Traditions i mine æjne ikke noget som helst værd.

Den store dag er ekstremt vigtig. Og man bør derfor ikke tage nogen som helst form for chancer med hensyn til levering af huen!!
 

Det er igen også vigtigt at tænke på, at når det kommer til at sælge en vare, så er der jo ingen skrivne regler for, hvad man kan og ikke kan tillade sig. Sælgeren er i sin fulde ret til at lyve vedr. salgsmetoder, betaling mm., og der er derfor ingen grund til blindt at stole på alt, hvad man bliver lovet på salgsmøder, for der er i sidste ende ingen garanti for, at det skulle være rigtigt.


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. november 2009 af nannan89 (Slettet)

Hej Alfani

Svaret på spørgsmålet om nordic traditions er det samme som abc-gruppen er "Ja". Selvom de nok ikke vil indrømme det på et møde, så kan du se hele afsløringen på www.pengene-tilbage-abc.dk.

Har andre haft møder med nordic traditions? Det kunne være spændende at høre hvilke forskellige salgstaler de holder.

Så: Hvis nogen har talt med nordic traditions eller ABC i år, kan I så ikke skrive et indlæg med navnene på dem I talte med - og evt. hvordan de forklarer hvordan de to firmaer hænger sammen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. januar 2010 af Baresimone (Slettet)

Vi har haft et møde med dem, og de virkede troværdige, og har nogle super flotte huer..

De stiller store garantier, og det kunne være de have lært af deres fejl . . Sådan er det vel for alle ?


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. maj 2010 af dktrzc (Slettet)

rigtig nok Nordic Traditions = SVINDLERE!!!!!!!!!!!!!

Min klasse og jeg havde bestilt  studietrøjer før vores studietur. Dem fra min klasse fik dem lige på den dag vi skulle rejse. Der er gået 2 måneder og jeg har STADIG IKKE fået min studietrøje!! det her gør mig så sur. nogle fra min klasse havde også fejler på deres trøjer. så jeg vil lige sige at det er en dårlig firma, de levere ikke til tiden og levere endda ikke bestilte trøjer til nogle mennesker.


Brugbart svar (1)

Svar #4
31. maj 2010 af CamillaMP (Slettet)

Nordic Traditions fortsætter præcist hvor ABC-Gruppen slap...

Helt utroligt som de kan lyve og snakke godt for síg. Helt ærligt, altså.

På første møde om studieturstrøjer kendte de slet ikke noget til ABC-Gruppen. Anede ikke hvem ABC var. På det næste møde var det blevet afsløret at Nordic og ABC har samme ejere, samme adresse og samme chefer - men "nu havde de jo lært en masse og kunne garantere at de ikke ville lave samme fejl".

OK, vi troede på dem og købte trøjer af Nordic til Studieturen. Dumt gjort, meget dumt gjort.

Nogle klasser på min skole fik halvdelen af kasserne - min egen klasse fik ingen, og vi har ikke set noget endnu, selvom vi er kommet hjem fra studietur for længst.

Sælgeren sagde at de lå på posthuset i Stockholm. Herefter svarede han ikke på telefonen og kontoret ringede heller ikke tilbage...

Kommer sådan til at tænke på en af mine veninder, der sidste år fik af vide af ABCgruppen, at deres BlåBøger sad fast i tolden mellem Danmark og Sverige - selvom deres hjemmeside fortæller om tekniske problemer efter de var i fjernsynet.

Jeg ved ikke hvad der er værst. Om det er at de totalt talentløse og helt ligeglade med deres kunder - eller om det er at de lyver så vandet driver hele tiden...


Brugbart svar (2)

Svar #5
21. juli 2010 af criisz (Slettet)

det skal lige siges at det har vi også været ud for.

de roser sig selv til skyerne og fortæller om hvor gode de er og hvor mange de har leveret til.

men da vi bestilte trøjer til vores studietur smed de vores tegning og leveringspapire væk en uge før vi skulle afsted, så vi måtte lave helt ny tegning og det hele. godt nok fik vi halv pris, men da vi så fik vores trøjer var det ingengang samme farver, dem som havde bestilt bukser og bluser i samme farve (mørkeblå) var det overhovedet ikke samme farve blå.

brug C.L seifert.

jeg sendte en mail til dem om at de skulle kommer ud på vores skole, og 5 min efter jeg sendte mailen ringede de derfra og fortalte hvordan og hvorledes.


Brugbart svar (1)

Svar #6
24. september 2010 af sissemh (Slettet)

Vi er blevet taget så groft i røven af Nordic Traditions. De er et helt igennem råddent firma, der lover ting de absolut ikke kan holde. Vores studietrøjer ankom dagen før afrejse, hvor de havde lovet at de senest ville være der 2 uger før, og hvis de ikke var det, skulle vi ikke betale for dem. Desuden var trykket forkert, utallige stavefejl i de navne de havde fået udleveret, de havde skrevet Student 2010, selvom vi først bliver studenter 2011, og der manglede 2 trøjer.

Efter en måned modtager vi alle en faktura på den fulde pris, som vi ringer og får annnulleret. 2 uger efter dét, modtager vi samme faktura - dog med et rykkergebyr på 25 kr. Vi ringer igen og får også den annulleret.

Nu siger de at de højst kan give os 50 pct. rabat på trøjerne - og så har de fandme nerver til at komme op på vores skole og prøve at sælge os studenterhuer. Yeah right.

Fraråder ALLE at handle med NT. Vælg for søren CL Seifert.


Brugbart svar (1)

Svar #7
11. november 2011 af Fnydendal (Slettet)

Jeg købte min hue gennem Nordic Traditions for 1½ år siden (de har siden skiftet navn)
 

Jeg havde ingen problemer med dem. -huerne vi bestilte var som vi havde bestilt.

kender ikke mere til dem end det... 


Skriv et svar til: Nordic Traditions = svindlere?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.