Velfungerende markeder er vejen til vækst og forbrugervelfærd
Digitale formidlingstjenester
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fører tilsyn med, at danske digitale formidlingstjenester overholder forordningen om digitale tjenester (DSA). Med de nye regler får tjenesterne en række nye pligter, der skal medvirke til at begrænse omfanget af ulovligt indhold online. Fx skal brugere kunne anmelde ulovligt indhold til tjenesten og kunne klage til tjenesten, hvis indholdet ikke fjernes. Hvis tjenesterne under det danske tilsyn ikke overholder kravene i DSA, kan DSA-tilsynet gribe ind.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Sø- og Handelsretten: Tøjforhandlere overtrådte konkurrenceloven
Det var i strid med konkurrencereglerne, da tøjforhandlerne Hugo Boss og Kaufmann udvekslede oplysninger om blandt andet udsalgspriser. Desuden har Hugo Boss ulovligt udvekslet oplysninger med tøjforhandleren Ginsborg i en tilsvarende sag. Det har Sø- og Handelsretten afgjort.
Læs mere
-
Ny vejledning: ”Frit valg af betalingsvaremærke” i fysisk handel
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udgivet vejledningen ”Frit valg af betalingsvaremærke”. Den handler om reglerne i interbankgebyrforordningen, når co-brandede betalingskort benyttes til walletløsninger.
Læs mere
-
Konkurrencerådet griber ind i Kingspans køb af TreeTops
Konkurrencerådet har godkendt, at Kingspan overtager TreeTops. For at opnå godkendelsen har Kingspan forpligtet sig til at frasælge TreeTops’ forretning inden for salg af træbetonplader til lofter. Konkurrencerådet har samtidig godkendt, at DEPO Holding, som drives af en tidligere medejer af TreeTops, køber de frasolgte aktiviteter.
Læs mere
Elbilister går glip af konkurrencegevinster
Markedet for opladning af elbiler er nyt og i hastig vækst. Men konkurrencen har det svært, og det koster elbilisterne dyrt. Det viser Konkurrencerådets analyse.