Mindjumpers  satser for alvor internationalt og har ansat Jesper Steenberg, mangeårig salgschef hos TV3, som Client & Sales Director. Med ansættelsen får Mindjumpers endnu en stærk mediemand i den øverste ledelse og samtidig en profil, der passer perfekt til Mindjumpers nye strategi.

– Vi har ansat Jesper Steenberg, fordi han stod øverst på listen over kandidater til at løse opgaven med at sikre opbygningen af vores nye salgsorganisation og produkt. Han passer perfekt ind, fordi Mindjumpers i dag minder mere om en medievirksomhed end et bureau, siger direktør og grundlægger af Mindjumpers, Jonas Klit Nielsen.

Ansættelsen er også et led i den strategi, bureauet lagde i efteråret, nemlig at erobrere en position på det globale marked for social media management. Mindjumpers har via sit arbejde med store internationale brands opdaget et hul i markedet:

– Gennem vores arbejde de sidste 2 år med globale virksomheder som bl.a. Carlsberg Group, har vi udviklet metoder, processer og en digital platform, så vi kan levere et produkt, der efterspørges på det globale marked – nemlig vedligeholdelse af sociale medie kanaler på et hvilket som helst lokalt marked i verden, forklarer Jonas Klit Nielsen og fortsætter:

– Når et globalt brand vil være til stede på lokale markeder – også på de sociale medier – så er det helt essentielt, at det ikke blot bliver med ”Google Translate”. For at skabe størst mulig værdi på et lokalt marked, skal man have folk bosat i det lokale marked, og som derfor forstår den lokale kultur og sikrer lokal real-time kontekst. Vi har brugt de sidste 12 måneder på at udvikle metoden til at rekruttere og træne lokale social media professionelle, og vi er i dag repræsenteret gennem vores platform med folk i mere end 24 lande.

Stadig underleverandører

Den 39-årige Jesper Steenberg glæder sig til at komme i gang med opgaven, hvor han skal trække på sin lange erfaring og samarbejde med de store medie- og reklamebureauer.

– De sidste 2 år har jeg hos TV3 haft ansvaret for salget af de mere kreative medier, herunder også de digitale medier, og det har givet lyst til endnu mere. Da Mindjumpers’ fokus samtidig har flyttet sig fra at være et social medie bureau til en ny form for social medie virksomhed, hvor fremtiden står mere på salg af effekt end timer, var det en opgave, jeg ganske enkelt ikke kunne sige nej til. Jeg synes ambitionerne om at erobre en global position lyder vanvittigt spændende, siger Jesper Steenberg.

Med dine 13 år i mediebranchen har dit samarbejde vel mest været med bureauer?

– Ja, og det er netop dét, som Mindjumpers gerne vil. Mindjumpers vil fremover i høj grad være underleverandør til medie- og reklamebureauer, som dermed kan tilbyde deres kunder lokal tilstedeværelse på sociale medier i en lang række lande, forklarer Jesper Steenberg.

Dermed afliver han også eventuelle rygter om, at Mindjumpers er på ”vej op i markedet” som leverandør af kompetencer, der ligger bedre hos reklame- og mediabureauer.