Forum for Service Management: Tager pulsen på AI den 3. juni 2024

2023 var året, da generativ AI kom på alles læber. Efter den første forbløffelse havde lagt sig, kom der kritik og bekymring over, hvordan AI ændrede trusselsbilledet for services, ejerskab af data, tab af jobs, og forandringer i hele brancher og sikkerhed og beskyttelse af data. Nu er vi i 2024. Forum for Service Management spørger: Hvordan reagerer it-organisationerne på AI? Hvilke overvejelser har de og hvordan tænker de at bruge AI i deres organisation?

Den 3. Juni holder Forum for IT Service Management i Danmark en faglig konference på Blox i hjertet af København, hvor vi tager pulsen på den ny teknologi i et Service Management perspektiv

Velkommen til Forum for IT Service Management konference 2024!

________________________________________________________________________________________________

itSMF konferencer er sat i verden for at udforske og diskutere de nyeste trends og udfordringer inden for service management, den kommende med emner som ”AI & Service Management”, ”Cyberværn”, ”FitSM”, og tilhørende ”værktøjer inden for Service Management”.

Det kommer til at handle om nedenstående emner hele dagen.

Tema 1: ”AI & Service Management” (Har vi egentligt behov for Servicedesk medarbejdere i fremtiden?)
I vores første tema gennemgår vi den stigende indflydelse kunstig intelligens har på Service Management. Vi stiller spørgsmålet: Har vi stadig behov for traditionelle servicedesk medarbejdere i en tid, hvor AI-systemer bliver stadig mere avancerede og løser opgaver automatiseret? Vi dykker ned i fordele, ulemper, udfordringer og bedst praksis for at integrere AI i service management. Indlægsholder: keynote: TBA

Tema 2: Cyberværn (DORA & NIS2)
Cybersikkerhed er afgørende i det moderne digitale landskab. I dette tema ser vi nærmere på DORA (Data Operations & Resilience Act i finanssektoren) og NIS2 (Network and Information Security direktiv version 2), der er afgørende lovgivning for at styrke organisationers cyberforsvar inden for 13 samfundskritiske sektorer. Vi gennemgår de seneste udviklinger inden for cyberværn og deler bedst praksis til at beskytte organisationer mod udefrakommende digitale trusler. Indlægsholder: Henning Mortensen Rådet for digital sikkerhed + indlægsholder fra finanssektoren

Tema 3: FitSM (Kongen er “død” – Prinsen længe leve – og kejseren har ikke noget tøj på)
I vores tredje tema går vi i dybden med FitSM-rammeværk og hvad det er og dets betydning for service management i virksomhederne. Vi holder indlæg om eksisterende rammeværk, og hvordan nye rammeværk, skaber varige ændringer i organisationens struktur og ledelse ved implementeringen af FitSM. Vi diskuterer også, hvordan FitSM tilpasses og optimeres for at imødekomme skiftende behov og krav i en dynamisk virksomhedsverden. Key note TBA – Er ITIL død ? – prinsen længe leve / Lars Kristian Larsen, KPMG – fitSM er fremtiden.

Tema 4: Tools
I vores fjerde tema fokuserer vi på de nyeste værktøjer og teknologier, der driver service management. Vi undersøger innovative softwareløsninger, analyseværktøjer og automatiseringsplatforme, der muliggør effektiv styring og optimering af serviceprocesser.
Vi deler praktiske anvendelser og bedste praksisser for at udnytte disse værktøjer til at forbedre servicekvalitet og effektivitet. Konkrete cases – digital hotline

Kom og deltag i itSMF konferencen og oplev de seneste trends, deltage i spændende diskussioner og få lejlighed til at netværke med førende eksperter inden for service management. Vi ser frem til at byde dig velkommen!