k
Startede i 2003 tv-guiden ontv.dk.
Blev i 2004 ansat i det dengang Bonnier-ejet Banneradministration, som siden da blev til adServing. Her stod Morten i spidsen for udviklingen af adServings annoncesystem Proadmin.
I 2006 startede Morten firmaet EPG systems, der udvikler forskellige platforme til udgivelse af TV-guide data og servicerede kunder som Stofa, Waoo, TV 2's TV-tid m.v.
I 2010 stoppede Morten i adServing for at fokusere 100% på sine egne virksomheder. Kort efter startede Morten mt digital, som i dag er fokuseret på drift af mindre nichemedier.
Oktober 2012 skiftede ONTV navn til TimeFor.TV, som straks derefter blev lanceret i flere lande, heriblandt Tyskland og Norge.
November 2013 blev EPG systems og TimeFor.TV opkøbt af amerikanske Gracenote, hvorefter Morten indtrådte som General Manager for virksomhedens Europæiske aktiviteter.
I slutningen af 2016 stoppede Morten i Gracenote og udviklede som velgørenhed et komplet finanssystem til foreninger under Round Table Danmark.
I 2018 stiftede Morten sammen med Daniel Rühmann Simply.TV, der med kunder som TDC, DNA (Finland), Vestel (Tyrkiet), ORS (Østrig) m.v. placerede sig som en væsentlig spiller inden for underholdningsmetadata i film og tv branchen i Europa.