top of page
Nyheder / News
Kontakt os

​

Københavns Retshjælp

Stormgade 20, 1. sal

1555 København V

​

LÆS OM INDKOMSTGRÆNSER

​

Telefon 33 11 06 78

​

Mail: mail@retshjaelpen.dk

​

Mandag-torsdag kl. 19.00-21.00
Fredag kl. 19.00-20.00

(Receptionen åbner 18.30)

​

Telefontid mellem kl. 19.00 - 20.30

(fredag dog kun til kl. 20.00)

​

Klik her for at se, hvornår vi har lukket.

Retshjælpen støttes af

Det er muligt at kontakte Retshjælpen på følgende måder:

 

1. Du kan ringe til Retshjælpen på telefonnr. 33 11 06 78 i tidsrummet 19.00 – 20.30 (fredag dog kun til kl. 20.00).

​

Hvis du oplyser dit telefonnummer, vil vi ringe dig op samme aften og aftale, hvad der skal ske.

​

(Hvis du allerede er klient i Retshjælpen, eller har været det inden for de sidste to år, skal du ringe på den ugedag, din sag er knyttet til. (sagsnr. og ugedag fremgår af det lyserøde kort, du har fået)).

 

 

2. Du kan møde op i Retshjælpen uden forudgående aftale. Fysisk fremmøde kan dog kun ske på følgende betingelser:

 

  • Der er begrænset plads i Retshjælpens venteværelse og et begrænset antal rådgivere.

  • Du må påregne op til lang ventetid.

  • Åbningstiden er 19.00 – 21.00. (Receptionen åbner 18.30)

 

(Hvis du allerede er klient i Retshjælpen, eller har været det inden for de sidste to år, skal du møde op på den ugedag, din sag er knyttet til. (sagsnr. og ugedag fremgår af det lyserøde kort, du har fået)). 

​

For alle der møder gælder:

 

  • Du skal medbringe sagens papirer og så vidt muligt MitID.

 

NB: husk at læse om de økonomiske betingelser for rådgivning i Retshjælpen

​​

Hvem kan vi hjælpe?

 

Københavns Retshjælp yder gratis bistand til enhver borger, uanset nationalitet, også selvom du ikke bor i København eller i Danmark. Omfanget af vores hjælp er dog afhængig af husstandens indkomst.

 

Vi foretrækker, at du henvender dig til os personligt, men det er også muligt at bestille tid som anført ovenfor.

Hvad kan vi hjælpe med?

 

Vi kan hjælpe med langt de fleste juridiske problemstillinger og rådgiver indenfor næsten alle retsområder med nogle få undtagelser.

​

Retshjælpen yder gratis rådgivning. Du bliver tilknyttet en fast rådgiver, og i de fleste sager bistår vi dig, til sagen er afsluttet.

MitId.png

Bemærk!

 

  • Hav dit sundhedskort og alle relevante papirer parat, så vi kan rådgive dig allerede i første møde.

    

​

​

​

​

​

 

​

  • Hav også dit MitID klar. Vi har ofte brug for, at du kan åbne adgang til dine data med MitID.

​

​

​

​

​

​

​

​

  • Hvis du har været i Retshjælpen før, så husk altid at komme på den ugedag/ aften, som du hører til på (det står på dit klientkort) - ellers bliver du sendt hjem igen. Dette gælder uden undtagelser, og også selv om det er en helt ny sag. På den måde taler du altid med de samme rådgivere, og vi sikrer, at rådgivningen bliver så effektiv som muligt.

 

  • Forbered dig på ventetid. Alle bliver rådgivet samme aften, og vi vil gerne hjælpe alle, så godt vi kan - men vi ved aldrig, hvor mange der kommer.

 

  • Vær opmærksom på, at der er ekstra travlt tidligt på aftenen, hvis du ringer til os. Vi betjener først de klienter, som er mødt op personligt - derefter ringer vi de øvrige klienter op. Derfor kan det godt blive sent. Bemærk, at selv i telefontiden kan det til tider være vanskeligt at komme igennem. Det er ikke fordi, vi ikke rigtigt gerne vil tale med jer, men fordi vores reception både skal besvare telefoner og betjene de mange klienter, som vælger at henvende sig personligt.

​

  • Retshjælpens lokaler er beliggende på 1. og 2. sal. Kørestolsbrugere og stærkt gangbesværede kan få hjælp til at benytte elevator. Man skal dog selv have en medhjælper med, da Retshjælpens personale normalt ikke kan forlade lokalerne. Der skal rettes henvendelse i skranken på 1. sal for at få adgang til elevatoren.

sundhedskort.jpeg

Persondatabeskyttelse

 

Du kan læse nærmere om Københavns Retshjælps behandling af persondata her:

bottom of page