Velkommen

Til vores hjemmeside

Brug vores hjemmeside til at skaffe inspiration til eventuelle rejsemål eller campingpladser.
Herunder vil du finde de sidste nye rejseoplevelser, og i menuen vil du kunne finde en rute til vores utallige rejsemål.

OBS: vores nye hjemmeside er under opbygning, og der vil mangle de gamle rejser.
De kommer løbende og vil blive lagt på efterhånden. Inden for ganske kort tid vil alt fra den gamle side blive flyttet over til den nye side.

Turen går til

Normandiet

Jamie og hans families tur til Normandiet 2019. Oplev D dag i Normandiet, det smukke Le Mont Saint Michel og andre herlige udflugter.

Fest i Karup

Den årlige fest ved Karup Å, hvor vi mødes med venner og bekendte. Vi nyder campinglivet og dejlig musik.

Pinsecamping

Mols camping

Vi ankom på Mols campingplads ved middagstid, og vi fik anvist en plads nr.265. Vi begyndte at sætte forteltet op det tog noget tid. Bagefter tog vi ind til Ebeltoft og kiggede på forretninger, og for at handle det sidste ind.

Påskecamping

Hochdonn

Vi tog afsted igår d. 17 og da vi kom af motorvejen og havde kørt et stykke, begyndte problemer med vejarbejde at dukke op. Jeg kunne ikke finde ud af at stille GPS'en på alternativ rute, så det endte med at vi har kørt 364 km. Vi ankom på pladsen, og fik henvist en plads hvor vi skulle ligge.

Camping

Historien

Hvordan det hele startede

Trip back memory lane

Vi startede med at købe telt i 1986, et 16 cm villatelt, som jeg ikke kan finde billeder af endnu. Det kan være de dukker op på et tidspunkt. Jeg mener vi var afsted 2 gange og den ene gang kom der regn lige før vi skulle spise. Jeg tændte grillen og holdt en paraply over, for at den ikke skulle gå ud. Vi havde også en varmeblæser med, og den havde vi også kørende, for man kunne mærke fugt gennem tagduen, så det var noget klamt, hvis den ikke kørte.

I efteråret 1987 købte vi så en sun camp. Jeg tror den blevet slået op og ned mange gange ude i haven, for at lære den at kende, samt at det var nyt for os. Sommerferien 1990 skulle vi til Bøjden Strandcamping. Min makker ringede og sagde at hvis vi skyndte os, så var der 3 pladser ledige. Vi tog afsted så hurtigt vi kunne. Da vi ankom var de optagede, så vi måtte finde på noget nyt. Vi måtte videre og vi var fuldstændig lost, for der fandtes jo hverken Google eller GPS dengang. Vi kørte mod Svendborg og der fandt vi Åbyskov Strand Camping.

Vi syntes at Sun camp var godt indrettet i forhold til camplet. Man kan lige se lidt af soveafdelingen i venstre side af billedet. Her kan man også sove og om dagen man sidde og spise. Bordpladen er taget ud i forteltet og som kan bruges begge steder. Når der skal soves, slår man benene op og kører den ind i rillen og slår hynderne ned til soveplads.
I 1991 købte vi en Lord Münsterland 535 F og vi hentede den d.10/2 lige op til fastelavns weekend, hvor vi kørte til Hesselhus. Vi vågnede op til 10 cm sne lørdag morgen

I 1994 købte vi en Wilk 550 TD årgang 89 og det blev starten på en årrække som fastlæggere på Vibæk Camping ved Ebeltoft lige ned til vandet. Fastlægger ved Vibæk Campingplads, Ebeltoft, plads nr. 168. Her kunne man se lige ned til vandet; Herligt. Efter 7 år var det så slut med det, da Jamie begyndte med cykelløb. Det foregik mest i Jylland og på Fyn. Vi tog campingvognen med hvor han skulle cykle, så vi kom noget rundt hver weekend.