Forsiden
      

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.

Tirsdag 22. december 2009 kl: 10:09
Af: Jesper Christensen

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.

Nordjysk Blæser-Service har netop leveret den første bil i en serie på tre suge/blæse bil til Danish Agro. Nordjysk Blæser-Service anvender i høj grad aluminium til opbygning af lad og suge/blæseanlæg og har lang erfaring i optimal udnyttelse af stål og aluminium for at give en solid og stabil konstruktion i lad og underrammer

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.
Danish Agro har under snevejret de seneste dage fået leveret den første af tre suge/blæse biler fra Nordjysk Blæser-Service i Gistrup ved Aalborg.
Den første suge/blæse bil er er en Scania R 440 opbyget med tippelad og suge/blæseanlæg. Egenvægt på forvognen ligger på 12.500 kg, mens vogntogets samlede egenvægten ligger på 18.700 kg incl. suge/blæseanlæg, sluse på hænger, skillerum, automatpresenning, snegl og ekstra slangerør på både forvogn og anhænger.

Tippeladet på forvognen er 6,2 meter lang med 1,6 meter sider og er opbygget med underrammer i højstyrkestål og bund, traverser og sider i aluminium. Bundoplukket i venstre side er udført som en lille pendel side. Herved ledes kornet væk fra bilen når der sidetippes, og chaufføren sparer tid på rengøring.

Der er monteret fjernbetjening til alle vigtige funktioner på suge/blæseanlæget og bil og hænger er forsynet med 
fjernbetjent Loadmaster vægt på alle aksler.

Anhængeren er 7,8 mtr lang med 1,6 mtr sider og er opbygget i samarbejde med Midtjysk Smedie, der har leveret undervognen. Ved at optimere undervogn og lad har Nordjysk Blæser-Service holdt vægten nede på 6200 kg, incl. sluse, læsserør, slangerør, skillerum og automatpresenning. Uden opbygning til suge/blæseanlæg ville hængeren kun veje 5.500 kg.

Nordjysk Blæser-Service anvender i høj grad aluminium til opbygning af lad og suge/blæseanlæg og har lang erfaring i optimal udnyttelse af stål og aluminium for at give en solid og stabil konstruktion i lad og underrammer. 
Bilen er leveret af Scania Biler ved Lars Klogborg og er lakeret af Nordjysk Autolak.



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst