Forsiden
      

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.

Tirsdag 22. december 2009 kl: 10:09
Af: Jesper Christensen

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.

Nordjysk Blæser-Service har netop leveret den første bil i en serie på tre suge/blæse bil til Danish Agro. Nordjysk Blæser-Service anvender i høj grad aluminium til opbygning af lad og suge/blæseanlæg og har lang erfaring i optimal udnyttelse af stål og aluminium for at give en solid og stabil konstruktion i lad og underrammer

Med en suge-blæsebil kan man både blæse og have mel i.
Danish Agro har under snevejret de seneste dage fået leveret den første af tre suge/blæse biler fra Nordjysk Blæser-Service i Gistrup ved Aalborg.
Den første suge/blæse bil er er en Scania R 440 opbyget med tippelad og suge/blæseanlæg. Egenvægt på forvognen ligger på 12.500 kg, mens vogntogets samlede egenvægten ligger på 18.700 kg incl. suge/blæseanlæg, sluse på hænger, skillerum, automatpresenning, snegl og ekstra slangerør på både forvogn og anhænger.

Tippeladet på forvognen er 6,2 meter lang med 1,6 meter sider og er opbygget med underrammer i højstyrkestål og bund, traverser og sider i aluminium. Bundoplukket i venstre side er udført som en lille pendel side. Herved ledes kornet væk fra bilen når der sidetippes, og chaufføren sparer tid på rengøring.

Der er monteret fjernbetjening til alle vigtige funktioner på suge/blæseanlæget og bil og hænger er forsynet med 
fjernbetjent Loadmaster vægt på alle aksler.

Anhængeren er 7,8 mtr lang med 1,6 mtr sider og er opbygget i samarbejde med Midtjysk Smedie, der har leveret undervognen. Ved at optimere undervogn og lad har Nordjysk Blæser-Service holdt vægten nede på 6200 kg, incl. sluse, læsserør, slangerør, skillerum og automatpresenning. Uden opbygning til suge/blæseanlæg ville hængeren kun veje 5.500 kg.

Nordjysk Blæser-Service anvender i høj grad aluminium til opbygning af lad og suge/blæseanlæg og har lang erfaring i optimal udnyttelse af stål og aluminium for at give en solid og stabil konstruktion i lad og underrammer. 
Bilen er leveret af Scania Biler ved Lars Klogborg og er lakeret af Nordjysk Autolak.



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Tip-kasse på ny fire-akslet trailer er opbygget med forstærkede alu-planker
- Aalborg-virksomhed kører ud med syv-akslet vogntog
- Vognmand er daffet hjem til Herfølge med fire-akslet asfalttiptrailer
- Vognmand tog to-akslet trækker med sig til Møn
- Vognmand har for første gang selv fået en ny lastbil
- Tre-akslede gardintrailer har optrin i begge side
- Midtjysk vognmandsfirma har givet sig i kast med ny fire-akslet tip-trailere
- Transportvirksomhed i Aarhus ruller ud med to nye trækkere
- Dagligvarer kommer med to nye kølebiler
- Kranproducent ved Aarhus løftede 2023 op på et tilfredsstillende resultat
- Færdselsstyrelsen udsender vejledning om indplacering af lastbiler i CO2-emissionsklasser
- Batteri-elektrisk lastbil kan komme i stødet på kort tid

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst